Jak wybrać oprogramowanie sklepu internetowego?

Internet security

Dobre oprogramowanie e-sklepu to podstawa. Problem polega na tym, że każdy trochę inaczej to określenie interpretuje. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając soft pod własny sklep internetowy?

 

Sprawa jest konkretna, więc nie warto się rozpisywać. Wymieńmy najważniejsze rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę:

  • każdy dedykowany sklep internetowy powinien posiadać takie funkcjonalności, które będą dopasowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy (rosnąca konkurencja w sektorze e-commerce), by jak najlepiej służyć klientom zainteresowanym ofertą;

  • sklepy o bardzo zróżnicowanym asortymencie i wysokich wymaganiach jeśli chodzi o funkcjonalności, powinny skoncentrować swoją uwagę na oprogramowaniu dedykowanym;

  • obejrzyj dotychczasowe realizacje e-sklepowych witryn, które producent oprogramowania sklepów internetowych wykonał;

  • elastyczność – sprawdź czy firma tworzy oprogramowanie dla rozwijających się sklepów, ale także tych, które dysponują ściśle określonym budżetem i chcą zacząć swoją działalność od zera;

  • oprogramowanie dedykowane, które uwzględnia potrzeby konkretnego przedsiębiorcy to podstawa skutecznej sprzedaży;

  • im dłużej firma oferująca oprogramowanie sklepów internetowych jest obecna na rynku, tym lepsze oprogramowanie może nam zaoferować (lepsza jakość produktu ma związek z testowaniem oprogramowania w warunkach codziennego użytkowania w różnorodnych warunkach sprzętowych);

  • serwer pod sklep (hosting) powinien być niezawodny; oczywiście może zdarzyć się jednorazowy problem, natomiast często powtarzające się kłopoty z jego prawidłowym działaniem powinny być dla nas sygnałem alarmowym;

  • projekt graficzny jest równie ważny jak funkcjonalności e-sklepu; jego grafika powinna być „odświeżana” co 3, 4 lata, aby użytkownicy czuli, że Twój sklep internetowy jest w dobrej kondycji;

  • najbardziej wiarygodne firmy oferują gwarancję na swoje oprogramowanie;

  • przydatną sprawą jest support czyli pomoc techniczna, której udzielają konsultanci w razie ewentualnych problemów.