Coraz częściej internetowi sprzedawcy muszą szukać sposobów na to, jak sprawić, aby strona sklepu pojawiała się użytkownikom w wynikach wyszukiwania na dobrym miejscu. Jest kilka sposobów na to, jak przyciągnąć ich na naszą stronę.
Same słowa kluczowe nie wystarczą. Musimy spowodować, żeby użytkownik zainteresował się treścią naszej strony. Stanie się tak tylko wtedy, gdy będzie spodziewał się, że znajdzie coś, co jest warte jego uwagi. Nie zawsze wejdzie na stronę z powodu tego, co było bezpośrednim celem poszukiwań. Korzystając z Internetu, wpisujemy różnego rodzaju frazy, próbujemy, która z nich będzie najbardziej interesująca. Sieć bywa przez niektórych nazywana śmietnikiem. Brakuje porządku, który pozwalałby zamieszczać internetową treść według jakiegoś systematycznego planu.
Jeden sklep – wiele możliwości
Dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie sklepu forum, które stworzyłoby społeczność osób mających określone hobby lub zainteresowanych dziedziną, która jednocześnie mieści się w naszym sektorze sprzedaży (najlepiej mieć dedykowane oprogramowanie sklepu internetowego). Działając w ten sposób, możemy pozycjonować się szerzej. Wątki poruszane na forum przez użytkowników będą stanowiły cenne źródło informacji, biorąc pod uwagę, że tego typu miejsca służą najczęściej wymianie opinii czy porad. Konsumenci powinni być najważniejsi dla właściciela e-sklepu, dlatego tak ważne jest stworzenie płaszczyzny wymiany doświadczeń i wzajemnej pomocy użytkowników.
Atrakcyjna forma przekazu
Coraz częściej – w natłoku różnego rodzaju treści – to forma staje się ważniejsza od treści, której poszukuje potencjalny klient. Użytkownik wybiera informacje prezentowane w jak najbardziej przystępny dla niego sposób. Dlatego też zamiast dłuższych tekstów na stronach internetowych zamieszcza się informacje, porady czy instrukcje za pomocą graficznych schematów, zwanych infografikami. Ich zaletą jest możliwość oddziaływania poprzez kolor i kształty na większą ilość bodźców wzrokowych. Pozwala to użytkownikom lepiej zapamiętywać informacje, natomiast dla właściciela serwisu jest to sposób, by zwrócić uwagę potencjalnego klienta.
Wpisy, które cyklicznie pojawiają się w serwisie, powinny być nie tylko ciekawe, wprowadzające świeże spojrzenie na określone sprawy, ale także oddziaływać formą. Przede wszystkim w taki sposób mamy szansę zwrócić uwagę użytkownika na treść, którą sprowadzamy użytkowników na naszą stronę.
Nagrania i publikacje
Warto zainwestować również w tworzenie własnych filmów, które będą zawierały porady, wywiady z ekspertami albo krótkie prezentacje z produktami, które mamy w ofercie naszego e-sklepu. Jeśli jednak zdecydujemy się na taką formę prezentacji treści, musimy zadbać, żeby były one jak najbardziej profesjonalne. Zadbajmy o to, aby klient poznał nas z jak najlepszej strony – jednym słowem musimy być profesjonalni. Dzięki temu, że nasz filmik będzie zamieszczony np. w serwisie YouTube ma szansę zobaczyć go wielu użytkowników.
Innym przykładem publikacji treści w zewnętrznych serwisach jest Issuu. To dzięki niemu opublikujemy przygotowany wcześniej i zapisany w formacie pdf katalog produktowy, z powodzeniem zamieszczając go na stronie naszego e-sklepu. Dzięki temu serwisowi otrzymamy „animowaną” publikację z efektem przewijanej strony. Z tego serwisu korzysta wiele branżowych serwisów, tworząc bardzo efektowne czasopisma tylko w Internecie.
Angażuj użytkowników
Na koniec warto pamiętać o tym, jak wiele można zdziałać poprzez różnego rodzaju konkursy czy inicjatywy angażujące użytkowników. Akcja, w której zaproponujemy naszym potencjalnym klientom nagrodę (najlepiej wybrać ją z asortymentu własnego sklepu), która wcale nie musi być bardzo kosztowna. Przede wszystkim liczy się w tym wypadku nasza pomysłowość i sposób w jaki rozpowszechnimy informację o konkursie. Jeśli nasz produkt jest innowacyjny i chcemy wejść z nim na rynek, skuteczna może okazać się promocja poprzez akcję „testowania” go przez klientów.
To oczywiście tylko przykłady. Należy pamiętać o tym, że każda tego typu inicjatywa musi być dostosowana do naszej grupy docelowej i branży.