Podczas prowadzenia sprzedaży w Internecie, przy pomocy własnego sklepu internetowego, prędzej stajemy przed zadanym sobie pytaniem: co możemy zrobić aby zwiększyć wartość zamówień od naszych klientów?
Wybraliśmy już najkorzystniejsze naszym zdaniem oprogramowanie, ubraliśmy je w najbardziej atrakcyjny według nas projekt graficzny, dzięki któremu nasza platforma e-commerce będzie zachęcała odwiedzających nie tylko konkurencyjną ofertą i szybkością działania, ale i ciekawym wyglądem i przyciągała przyjazną oprawą. Udało nam się w końcu skutecznie, z pomocą firmy pozycjonującej, wypromować zbudowany serwis, a także przygotować kompleksową ofertę naszego sklepu internetowego i niemałe już grono klientów. Chcielibyśmy jednak, aby zamówienia od nich, w miarę możliwości, były nieco większe i zadajemy sobie pytanie: czy możemy zwiększyć wartość koszyka klientów w naszym sklepie internetowym? I jak tego dokonać?
Oprogramowanie Aptusshop oferuje w tym celu szereg funkcjonalności, zarówno standardowych, jak i dodatkowych. Umożliwiają one skuteczne prowadzenie sklepu internetowego i pozwalają na zachęcanie odwiedzających witrynę nie tylko do dokonania na niej zakupów, ale również powiększenia swojego zamówienia. Dzięki narzędziom do cross, jak i up-sellingu, wybierając platformę e-commerce Aptusshop, podczas prowadzenia swojego sklepu internetowego, będziemy mieli możliwość aktywnego zwiększania w nim wartości koszyka przy każdych zakupach od odwiedzających nasz serwis.
Spójrzmy zatem, z czego możemy wybierać chcąc skutecznie i aktywnie stosować metody cross i up-sellingu, zwiększające obrót na naszej stronie służącej sprzedaży w Internecie.
Do narzędzi usprawniających cross-selling w e-sklepie zbudowanym na naszym systemie możemy zaliczyć:
- Zestawy promocyjne – Dzięki nim administrator ma możliwość tworzenia zestawów kilku produktów sprzedawanych łącznie. Produkty takie mogą być oferowane w cenie stanowiącej sumę ich cen jednostkowych, bądź też z upustem procentowym. Klient może kupować wtedy pojedyncze produkty po normalnych cenach, bądź cały zestaw po określonej w nim niższej cenie.
- Klienci kupili również – Funkcjonalność automatyczna przedstawiająca podczas przeglądania produktów, odwiedzającym nasz sklep internetowy, pozostałe produkty z jego oferty, na których zakup zdecydowali się inni klienci. Nader często można przeoczyć przecież w trakcie przeglądania asortymentu e-sklepu coś interesującego, co nam umknęło, a nie uszło uwadze innych.
- Rekomendowane produkty (ustawienie ręcznie) – Dzięki tej funkcjonalności administrator ma możliwość ustawienia w panelu administracyjnym, aby na karcie danego produktu wyświetlał się jeden, lub więcej innych produktów, wybranych ręcznie przez niego. Pozwoli to zachęcić klientów, przeglądających kartę danego produktu, do obejrzenia pozostałych propozycji, które mogą ich zainteresować.
- Zobacz też – Narzędzie bardzo podobne w działaniu do ręcznego rekomendowania produktów, z pomocą którego możemy przyciągnąć oko klienta z artykułu, który go zainteresował, do innego towaru który chcielibyśmy mu polecić.
- Rekomendacje automatyczne – Kolejna funkcjonalność automatyczna, z której odwiedzający e-sklep mogą korzystać w celu uzyskania podpowiedzi z produktami, spełniającymi określone kryteria, którymi kierowali się podczas przeglądania oferty serwisu. System sklepu bada w tym przypadku historię artykułów nie tylko zakupionych, ale również dokładanych do koszyka przez innych użytkowników. Na podstawie zainteresowania ofertą strony przez innych klientów, mechanizm ten buduje bazę podpowiedzi, którą następnie będzie wykorzystywał w trakcie dalszych rekomendacji. Dodatkowo administrator e-sklepu ma możliwość uzupełniania rekomendacji automatycznych własnymi rekomendacjami ręcznymi.
- Produkty podobne – Mechanizm działający na zbliżonych zasadach do rekomendacji automatycznych, pokazujący użytkownikowi inne produkty z odwiedzanej platformy sprzedażowej. W podpowiedziach wyświetlone zostaną te wyroby, które uwzględnione zostały z wykorzystaniem cech (słowników) przypisanych do przeglądanego właśnie towaru. A które to parametry przypisane zostały również do pozostałych artykułów, cechujących się dzięki temu podobnymi kryteriami, poszukiwanych przez klienta w ofercie sklepu. Podczas przeglądania produktów podobnych, odwiedzający stronę ma możliwość odhaczania wybranych kryteriów i zawężania tym samym sugestii platformy sprzedażowej wobec prezentacji pozostałego asortymentu w ofercie e-sklepu.
Powyższe funkcje oferowane są w standardzie najnowszego oprogramowania Aptusshop. Dzięki temu decydując się na zbudowanie e-sklepu właśnie w oparciu o to rozwiązanie, będziemy mieli do dyspozycji szereg praktycznych narzędzi usprawniających prowadzenie sklepu internetowego. Jak również możliwość powiększania przy każdej sprzedaży wartości zamówień od klientów.
Jeśli jednak jeszcze bardziej chcielibyśmy rozszerzyć zastosowanie cross-sellingu naszej platformy do sprzedaży w Internecie, to mamy ku temu możliwość dzięki modułowi dodatkowemu o nazwie strefa przykasowa. Z jego pomocą będziemy mogli zdefiniować specjalne grupy produktów oferowanych kupującemu przy finalizacji zamówienia, lecz jeszcze przed jego złożeniem. Będziemy mogli również określić minimalną wartość zlecenia, od której te grupy towarów będą prezentowane w trakcie przeglądania zawartości koszyka przez zamawiającego. Dodatkowo produkty wyróżnione w strefie kasy mogą być proponowane klientom po niższej cenie, a administrator może określić maksymalną ich ilość, o którą klient będzie mógł nimi powiększyć swój koszyk zakupów.
Oprócz narzędzi do cross-selingu, prowadzenie sklepu internetowego możemy usprawniać również wykorzystując techniki up-sellingu. Możliwości ich wykorzystania w oprogramowaniu Aptusshop omówimy sobie już jednak w drugiej części naszego artykułu.