Decydując się na promocję swojego, mniejszego czy też większego biznesu w Internecie, często stajemy przed pytaniem jak założyć sklep internetowy bądź stronę internetową. Czy lepiej założyć sklep internetowy, czy stronę? Czy może potrzebujemy oba te serwisy?
Kto szuka, ten (niekoniecznie) znajdzie – cz. 1
Mechanizm wyszukiwania w sklepie internetowym wydaje się tak oczywisty, że nie ma o czym pisać. Założenie jest proste – klient wpisuje nazwę produktu, jaki go interesuje, a oprogramowanie sklepu wyświetla mu w wynikach wyszukiwania listę produktów o pasujących nazwach. To jednak sprawdza się tylko w niektórych przypadkach, gdy klient nie tylko zna dokładną nazwę poszukiwanego przedmiotu, ale dodatkowo nazwa ta jest powszechnie obowiązująca i administrator sklepu wpisał ją w tym samym brzmieniu. Zwykle jednak sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana.
Przesyłki w sklepach internetowych cz. 1
W znakomitej większości przypadków po finalizacji zakupu w sklepie internetowym pozostaje kwestia dostarczenia zakupionego towaru do klienta. Na co należy zwrócić uwagę konfigurując przesyłki w swoim sklepie?
Święta również w Internecie!
Nie bez powodu już w listopadzie, a najpóźniej z początkiem grudnia w sklepach stacjonarnych, marketach i galeriach handlowych królują ozdoby świąteczne, choinki i Mikołaje, a z głośników nieustannie płyną różnej maści kolędy i świąteczne przeboje. Określenie „szał zakupów” w tym przypadku nie jest przesadzone. Dlaczego nie korzystać z tego również w sklepach internetowych?
Szybko, szybciej, natychmiast
Do zamierzchłej przeszłości należą czasy, gdy po uruchomieniu modemu i nawiązaniu połączenia z Internetem cierpliwie czekaliśmy na załadowanie pożądanej strony. Jeżeli obecnie internauta wpisze adres strony i przez kilka sekund nic się nie wyświetli, najpewniej zmieni stronę (adres). Podobnie sytuacja będzie wyglądać po wpisaniu frazy do wyszukiwarki w sklepie, czy po kliknięciu jakiejkolwiek dostępnej na stronie opcji, włącznie z przyciskiem „Zamawiam”. Szybkość wczytywania strony nie jest zatem tylko technicznym zagadnieniem dla programistów, ale jest to ważny parametr, który będzie decydował o liczbie zadowolonych klientów w sklepie internetowym, a tym samym o jego obrotach.
Jak zaistniec w Internecie
Już od jakiegoś czasu upowszechnia się powiedzenie, że jeśli firmy nie ma w internecie, to ona nie istnieje. Z czasem jednak zmieniało się i nadal zmienia rozumienie terminu „istnieć w internecie”. Czy wystarczy stworzyć prostą wizytówkę i umieścić ja pod dowolną domeną, żeby można było mówić, że nasz firma jest widoczna w internecie?
Promocja to podstawa
Prawdopodobnie bardzo trudno byłoby znaleźć sklep internetowy, w którym nie ma żadnych promocji. Część klientów przegląda w sklepach wyłącznie produkty znajdujące się w promocji lub wyprzedaży. Jeżeli jednak oprogramowanie sklepu nie posiada narzędzi wspierających zarządzanie promocjami, szybko staną się nieatrakcyjne, lub wymagać będą stworzenia dodatkowego etatu w zespole prowadzącym sklep.
Szansa na sukces w sprzedaży internetowej
Założenie nawet małego sklepu tradycyjnego wiąże się z niemałymi inwestycjami, obejmującymi koszty lokalu, wyposażenia, reklam / bannerów przed sklepem itp. W tym kontekście otwarcie sklepu internetowego to żaden wydatek. Niektóre firmy hostingowe oferują swoim klientom możliwość korzystania z prostego oprogramowania sklepu internetowego w ramach niewielkiej opłaty hostingowej. Jak wykorzystać tę szansę?
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie strony internetowej jest ważnym elementem strategii organizacyjnej i biznesowej. Jest ono ważne dla wszystkich firm, a w szczególności dla tych, które działają w coraz bardziej konkurencyjnych warunkach rynkowych, podatne są na zmieniające się preferencje klientów, sezonowość popytu.