Zwłaszcza dla nowych sklepów internetowych niezwykle ważna jest ich pozycja w wyszukiwarkach. Na to natomiast wpływ ma wiele czynników, między innymi struktura serwisu, która musi być przygotowana w taki sposób, aby promować nazwy produktów, producentów, grupy towarowe, itd. Moduł SEO wspiera promocję sklepu internetowego poprzez odpowiednią strukturę kodu strony.
Moduł SEO sklepu internetowego
Przyjazne linki
Przyjazne linki, jakie generowane są przez oprogramowanie AptusShop to znaczne udogodnienie dla użytkownika, któremu dużo łatwiej jest zapamiętać adres lub powrócić do oglądanej wcześniej strony, gdy np. wyszukuje ją w historii oglądanych stron. Ten sam mechanizm stanowi jednocześnie lepsze wskazanie także dla robotów (np. Google), które szybciej indeksują stronę, rozpoznając jej zawartość za pomocą nazwy.
Zoptymalizowany Cross i up selling
Sekcje Cross i up selling podsuwają klientom produkty powiązane z zamawianymi lub przeglądanymi. Przykładowo, możemy zaproponować klientowi zamawiającemu jakiś produkt, inny podobny do niego lub bezpośrednio z nim powiązany. Oprogramowanie sklepu internetowego AptusShop automatycznie wyświetla produkty, które są związane zo zamawianymi przez klienta, proponując mu ich obejrzenie. Ponadto, możemy również zaproponować asortyment najczęściej kupowany przez naszych klientów, wyróżniając „TOP produkty” np. w danej kategorii.
Optymalizacja kodu HTML dla potrzeb SEO
Optymalizacja kodu HTML dla SEO polega na tworzeniu serwisów jak najbardziej czytelnych i przyjaznych dla wyszukiwarek internetowych. Jest to kluczowe dla przyszłej pozycji sklepu w wyszukiwarkach internetowych i zwiększa szansę na pojawienie się sklepu na pierwszych ich stronach.
Wsparcie edycji metatagów
Metatagi sklepu to informacje i opisy zawartości stron tworzone dla robotów wyszukiwarek internetowych. Na podstawie zawartości metatagów wyszukiwarki przypisują strony do odpowiednich słów kluczowych, wyróżniając najbardziej pasujące strony wysokimi miejscami wyświetlania. Zawartość metatagów dla stron, kategorii oraz stron produktów generowana jest automatycznie. Dzięki takiej opcji zarządzający nie musi samodzielnie wpisywać znaczników każdego towaru osobno. Istnieje również możliwość ręcznej edycji metatagów dla każdej strony produktu, czy kategorii.
Automatycza generacja sitemapy
Sitemap to struktura całej witryny zapisana w pliku XML w postaci linków. Zawiera ona odnośniki do każdej podstrony sklepu internetowego. Dzięki naszemu oprogramowaniu sitemapy tworzone są automatycznie. Roboty Google „odwiedzając” sklep mają od razu cały listing witryny, więc automatycznie indeksują go. Generowane sitemapy zwiększają częstotliwość odwiedzin robotów Google, a zatem zapewniają większą widoczność sklepu. Jest to narzędzie zwiększające ruch na stronach sklepu.