Programy lojalnościowe w sklepie internetowym
Działania marketingowe mające na celu utrzymanie dotychczasowych klientów mogą się okazać nie mniej ważne od poszukiwania coraz to nowych kręgów potencjalnych odbiorców. Do realizacji tego typu działań służą m.in. programy lojalnościowe i rabatowe, które zachęcają klientów do powtórnego dokonania zakupu.
Nie bez znaczenia są również akcje, które w sposób bezpośredni informują klientów o aktualnych promocjach czy wyprzedażach - najlepiej w taki sposób, by adresaci oferty otrzymali propozycję zgodną z ich rzeczywistym zainteresowaniem.
Skutecznym narzędziem, służącym do informowania dotychczasowych klientów jest Newsletter, który dostępny jest jako standardowa funkcjonalność sklepu AptusShop. Wysyłka newslettera daje możliwość kontaktu z klientami, którzy sami wcześniej wyrazili zainteresowanie ofertą sklepu.
Jako funkcjonalności wspomagające proces zachęcania klientów do powtórnych zakupów, oferujemy moduły dodatkowe sklepu: kody rabatowe oraz program lojalnościowy. Propozycję funkcjonalności tych modułów podajemy poniżej.
Na indywidualne zlecenie możemy podjąć się również wykonania funkcjonalności, która dostosuje się do konkretnych procedur stosowanych w Państwa firmie.
Kody rabatowe (obsługa kuponów rabatowych)
Kupony rabatowe mogą okazać się skuteczną formą budowania stałych relacji z klientami sklepu. Działanie kuponów rabatowych od strony oprogramowania sklepu, polega na możliwości wygenerowania kodów, które mogą być użyte przez klientów w trakcie dokonywania zakupów. Kody rabatowe kojarzą się z kuponami drukowanymi np. w gazetach czy rozdawanymi w formie ulotek, stąd tych dwóch terminów używamy zamiennie.
Kody mogą być ogólnodostępne (jednorazowe lub wielokrotnego użytku) albo przypisane do użytkownika. Każdy kod rabatowy ma określoną datę ważności oraz rabat, jaki generuje. Rabat może być określony jako upust procentowy, upust kwotowy lub darmowa przesyłka. Lista kodów może być pobrana z pliku CSV.
Przy składaniu zamówienia użytkownik może wpisać kod rabatowy. W przypadku kodów jednorazowych ogólnodostępnych oraz przypisanych do użytkownika po złożeniu zamówienia, kod zostaje oznaczony jako wykorzystany i nie może być użyty powtórnie.
Program lojalnościowy (obsługa punktów lojalnościowych)
Oprogramowanie sklepu umożliwia zbieranie przez klientów punktów lojalnościowych, które naliczane są po każdorazowym zrealizowaniu zamówienia. Punkty naliczane są tylko dla zamówień wysłanych przez zalogowanych klientów.
System nalicza punkty na podstawie ilości punktów przypisanych do kupowanego produktu albo wartości kupowanego produktu (istnieje przelicznik ilości punktów w stosunku do 1 PLN) jeżeli kupowany produkt nie ma przypisanej ilości punktów. W przypadku zwrotu zamówienia przez klienta punkty są odpowiednio odejmowane. System nie nalicza punktów od produktów, które przypisane są do aktywnej promocji.
Punkty rabatowe mogą być wykorzystywane do zamawiania produktów, które mają zdefiniowaną cenę w punktach oraz opcjonalnie cenę rabatową (która obowiązuje przy zakupie za punkty).
Klient może skorzystać z punktów w następujący sposób:
- zamówić produkt z upustem – czyli produkt, dla którego w panelu administracyjnym została podana cena rabatowa wraz z ilością punktów potrzebnych do zakupu produktu w tej cenie;
- zamówić produkt gratisowy, czyli produkt, który ma podaną cenę w punktach, a cena rabatowa nie została podana. W sklepie internetowym jest także możliwość określenia minimalnej kwoty zamówienia, tak by nie dało się zakupić jedynie „gratisów”.
Sklep proponuje produkty w niższej cenie (plus punkty) bądź produkty gratisowe tylko klientom, którzy są zalogowani. Produkty przeznaczone do sprzedaży za punkty są również dostępne do sprzedaży na normalnych zasadach po podanej cenie. Za produkty, które zostały zamówione z udziałem punktów lojalnościowych nie są naliczane punkty.