Interaktywny katalog produktów, program katalogu
Istnieje wiele towarów i usług, których bezpośrednia sprzedaż przez Internet może być utrudniona.
Może to dotyczyć zarówno przyczyn technicznych (np. konieczności kompletowania bardzo specjalistycznych akcesoriów) lub też być związane z polityką sprzedaży, jaką prowadzi dana firma.
Jednak możliwość prezentacji katalogu produktów, czy pełnej oferty usług bez ograniczeń czasowych i przestrzennych wydaje się być atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych katalogów produktów. Interaktywny katalog produktów opracowany na bazie naszego sklepu internetowego oferuje szereg ciekawych opcji i stanowi wygodne narzędzie służące do prezentacji oferty firmy.
Co zawiera oprogramowanie interaktywnego katalogu produktów?
Poza funkcjami występującymi w tradycyjnym sklepie (za wyjątkiem koszyka), posiada szereg funkcji ułatwiających prezentację i sporządzanie oferty. Stanowi niejako pierwszą linię kontaktu między sprzedawcą a kontrahentem.
Do najważniejszych zalet internetowego katalogu produktów należą:
Moduł ofert
Umożliwia wysłanie przez klienta (na podstawie oferty katalogowej) - zapytania ofertowego, które zostaje przysłane do działu handlowego. Pracownicy, korzystając z panelu administratora katalogu, mogą stworzyć ofertę cenową dla klienta i przesłać mu ją w formacie PDF. Oferta może zawierać także opisy poszczególnych składników oraz dodatkowe teksty wprowadzane bezpośrednio przez pracowników. Każda stworzona oferta zostaje zapisana, co umożliwia jej późniejsze wykorzystanie w toku dalszych negocjacji z klientem.
Moduł druku katalogu
Klient może pobrać w formacie PDF i wydrukować wybrane elementy katalogu (opisy produktów ze zdjęciem). Jest to znacznie wygodniejsze od tradycyjnych katalogów, gdyż klient w jednym miejscu (na kilku stronach), posiada cały interesujący go wycinek oferty.
Cennik PDF
Dla firm i instytucji, które udostępniają cenniki, jest to wygodna forma publikowania aktualnych cen towarów lub usług z oferty.
Cennik taki może być pobierany dla:
- całej oferty;
- wybranej kategorii;
- zdefiniowanego wycinka oferty (wybranych produktów).
Jakie są zalety wdrożenia interaktywnego katalogu produktów
w stosunku do publikacji tradycyjnych?
- Znacznie mniejszy koszt publikacji
Publikowanie aktualizowanych katalogów i ich dystrybucja tradycyjnymi kanałami są kosztowne i czasochłonne. Katalog w formie elektronicznej zmniejsza koszty obsługi kontrahentów.
- Aktualna oferta
Zmiana oferty w katalogu może być dokonywana przez specjalistów z działu handlowego lub marketingu, bez konieczności udziału grafików czy informatyków.
- Możliwość druku wybranej części oferty
Oprócz wpływu na ochronę środowiska, z punktu widzenia klienta łatwiej się poruszać po kilku stronach zawierających interesującą go część oferty, niż wertować kilkusetstronicowy katalog.
- Szybki kontakt
Przy każdym produkcie istnieje możliwość zadania szybkiego pytania poprzez przyjazny formularz kontaktowy. Znacznie przyśpiesza to całość relacji klient-sprzedawca.
Interaktywny katalog produktów to idealne rozwiązanie dla firm chcących zaprezentować swoją ofertę produktową w sieci bez możliwości sprzedaży on-line.
Powyższy opis prosimy traktować wyłącznie jako wstępną propozycję funkcjonalności, która wymaga doprecyzowania. Jeżeli są Państwo zainteresowani wdrożeniem interaktywnego katalogu produktów, prosimy o kontakt w celu określenia Państwa dokładnych potrzeb.