Przeniesienie danych sklepu internetowego z innego oprogramowania
Nierzadko mamy do czynienia z sytuacją, że istniejący i dobrze zakorzeniony sklep internetowy przestaje spełniać nasze oczekiwania. Brakuje funkcjonalności, sklep przestaje być wydajny lub po prostu nie działa tak, jak byśmy tego chcieli. Oprogramowanie, które kupiliśmy nie nadaje się do przeróbki bądź usługodawca nie oferuje jego rozbudowy zgodnie z naszymi oczekiwaniami.
Co w takim wypadku? Czy pozostać przy tym co mamy, czy może szukać innego rozwiązania?
Przy decyzji o zmianie usługodawcy pojawia się obawa, że po przejściu na inne oprogramowanie utracimy bezpowrotnie całą dotychczasową bazę danych produktów, klientów i zamówień. Kolejna niepewność dotyczy tego, czy po przejściu na nowy sklep nie utracimy swojej pozycji w wyszukiwarkach, gdyż zapewne zmienią się odnośniki do opisów produktów i cała struktura strony.
Wszystkie te wątpliwości są jak najbardziej uzasadnione, zazwyczaj istnieje jednak rozwiązanie tego problemu.
Klientom, którzy rezygnują z dotychczasowego sklepu i decydują się na oprogramowanie AptusShop, oferujemy następujące możliwości.
Przeniesienie istniejącej bazy danych produktów
Niejeden sklep internetowy zawiera tysiące produktów, które zostały wprowadzone przez użytkownika w bardziej lub mniej automatyczny sposób, niejednokrotnie ręcznie. Zdjęcia produktów zostały przygotowane w odpowiednim formacie, wszystko zostało pogrupowane w odpowiednie kategorie. Wprowadzenie wszystkich tych informacji od nowa wiązałoby się w takim wypadku z dużymi kosztami i nakładem czasu. Po analizie Państwa bazy jesteśmy w stanie określić, w jaki sposób można przenieść te wszystkie dane w sposób automatyczny. Jedyna rzecz to stworzenie kodu po stronie serwera, który wykona to wszystko za nas. Koszt takiego rozwiązania jest zazwyczaj znacznie mniejszy, niż w przypadku samodzielnego wprowadzania bazy przez użytkownika.
Przeniesienie istniejącej bazy danych klientów i zamówień
Baza danych klientów, którzy dokonywali już u nas zakupów jest bardzo istotną kwestią. Przede wszystkim klient, który dokonuje zakupów po raz kolejny, posiada już swój login i hasło w sklepie. Zachowanie bazy klientów jest w związku z tym bardzo istotne. To samo dotyczy bazy danych zamówień, która dla nas może mieć znaczenie analityczne, a klientowi daje możliwość wglądu w dotychczas dokonane zakupy. Po analizie Państwa bazy danych będziemy w stanie określić, w jaki sposób można dokonać przeniesienia tych wszystkich informacji.
Integracja oprogramowania sklepu z dotychczasową warstwą wizualną
Z punktu widzenia klienta nie bez znaczenia jest identyfikacja wizualna witryny internetowej. Przy zmianie oprogramowania sklepu istnieje możliwość przeniesienia wszystkich elementów graficznych w taki sposób, żeby nowy sklep – z perspektywy klienta – wyglądał identycznie, jak jego poprzednia wersja. Dzięki temu, dotychczasowi klienci mogą nie zauważyć żadnej zmiany. Zachowanie wyglądu sklepu nie jest jednak żadnym wymogiem ani zaleceniem, gdyż większość firm w pewnym momencie decyduje się na zmianę swojej identyfikacji wizualnej. Zmiana oprogramowania sklepu może być do tego dobrą okazją.
Zachowanie dotychczasowych adresów URL – pozycjonowanie produktowe
Każda witryna może posiadać odmienną nomenklaturę adresów URL dla stron wchodzących w jej skład. To samo dotyczy sklepu internetowego. Każdy produkt w sklepie posiada osobną stronę, która ma swój unikalny adres URL. Przy zmianie oprogramowania sklepu internetowego zapewne będziemy mieli również do czynienia ze zmianą adresów stron produktów, co może zachwiać pozycją w wyszukiwarkach i spowodować spadek odwiedzin sklepu przez potencjalnych klientów. W wielu przypadkach istnieje jednak możliwość zachowania dotychczasowego sposobu adresowania, przez co wyszukiwarki nie zauważą żadnej zmiany i opisana powyżej niepożądana sytuacja nie będzie miała miejsca. Po zapoznaniu się z Państwa sklepem będziemy w stanie określić ewentualne rozwiązanie tego problemu.