Wysyłka paczek to istotny element pracy każdego działającego sklepu internetowego. Przy większej liczbie zamówień automatyzacja procesu wysyłki może znacząco usprawnić prowadzenie sprzedaży. Dlatego oferujemy wyposażenie sklepu AptusShop w moduły służące integracji z największymi dostawcami usług kurierskich w kraju.
Oferowane przez nas moduły wymieniają dane bezpośrednio z serwerami firm kurierskich (zazwyczaj poprzez protokół SOAP). Administrator sklepu wysyła żądanie do serwera firmy kurierskiej, otrzymując zwrotnie dane zawierające numer listu przewozowego oraz odpowiednie dokumenty, związane z przesyłką (w formacie PDF). Numer listu przewozowego oraz dokumenty przesyłki powiązane są z konkretnym zamówieniem.
Sklep internetowy AptusShop może obsługiwać kilka firm kurierskich jednocześnie. Wyboru kuriera może dokonać administrator lub klient składający zamówienie. Sposób realizacji wyboru firmy kurierskiej ustalany jest indywidualnie na etapie wdrożenia modułów.