Inne funkcjonalności podstawowej wersji sklepu internetowego

Poniżej przedstawiamy opis innych funkcjonalności, które wzbogacają sklep internetowy AptusShop.

Sprzedaż promocyjna

Sprzedaż promocyjna

Administrator sklepu ma możliwość definiowania promocji, które obejmują określony (bądź nieokreślony) okres czasu oraz listę produktów nią objętych. Zakres dat obowiązywania wybranej promocji może być określony na poziomie definicji promocji, jak również osobno dla każdego z produktów podczas przypisywania go do wybranej promocji. W trakcie trwania promocji produkty nią objęte oferowane są na stronach sklepu po cenie promocyjnej (określonej w definicji produktu).

Newsletter

Newsletter

Moduł newslettera pozwala klientom sklepu dopisać swój adres e-mail do listy adresów, pod które będą wysyłane wiadomości ze sklepu (np. o promocjach czy wyprzedażach). Administrator sklepu może zarządzać listą adresów e-mail, grupami tematycznymi wiadomości oraz dokonywać wysyłki informacji (e-maili) do zarejestrowanych klientów.

Oprogramowanie newslettera umożliwia import listów e-mail jako plików *.eml (przygotowanych przy pomocy programu pocztowego) lub tworzenie wiadomości bezpośrednio w panelu administracyjnym newslettera z wykorzystaniem wbudowanego kreatora wiadomości. Kreator umożliwia tworzenie wiadomości w oparciu o standardowy szablon graficzny. W ramach wdrożenia sklepu istnieje możliwość zamieszczenia logo w nagłówku tego szablonu.

Obsługa klineta

Biuro obsługi klienta

Klient sklepu po złożeniu zamówienia ma możliwość prowadzenia korespondencji elektronicznej w związku ze złożonym zamówieniem. Może zapytać obsługę sklepu o stan realizacji zamówienia, termin wysyłki, czy złożyć reklamację. Cała korespondencja prowadzona jest za pośrednictwem strony sklepu i jest zachowywana w bazie danych w powiązaniu z konkretnym zamówieniem.

Besteller

Bestseller

Panel administracyjny posiada opcję tworzenia bestsellerów, czyli list produktów najczęściej kupowanych, które wyświetlane są klientom w specjalnej sekcji na stronach sklepu. Generowanie listy produktów odbywa się na podstawie złożonych przez klientów zamówień. Listę produktów w bestsellerze można również definiować ręcznie. Moduł bestsellera umożliwia też tworzenie list produktów w zawężeniu do określonej grupy towarowej bądź słownika (np. producenta). Można np. stworzyć listę "TOP10 AGD" zawierającą 10 najczęściej kupowanych produktów z działu AGD.

Rozbudowana wyszukiwarka z podpowiedziami

Wyszukiwanie produktów w sklepie to jedna z podstawowych czynności wykonywanych przez klientów.

W celu usprawnienia wyszukiwania oprogramowanie sklepu internetowego AptusShop posiada kilka mechanizmów rozszerzających funkcjonowanie wyszukiwarki w sklepie:

Rozbudowana wyszukiwarka z podpowiedziami
  • podpowiadanie słów podczas wpisywania wyrazu do wyszukiwarki (z bazy słów znajdujących się w opisach produktów w sklepie);
  • podpowiadanie produktów (skrócona lista najlepiej spełniających kryteria wyszukiwania) na etapie wpisywania słów do wyszukiwarki;
  • korekta tłumaczenia słów - administrator może wprowadzić prawidłowe brzmienie dla najczęściej wpisywanych błędnie np. nazw producentów lub innych słów, co umożliwia automatyczną korektę.
Zestawy promocyjne

Zestawy promocyjne

Administrator ma możliwość tworzenia zestawów promocyjnych, które składają się z kilku produktów sprzedawanych łącznie. Definicja zestawu obejmuje listę produktów – dla każdego produktu ustalona jest ilość. Cena zestawu określona jest na podstawie cen jednostkowych zadanych w zestawie dla każdego z produktów z osobna bądź na podstawie określonego jednego procentowego upustu cenowego, który odliczany jest od cen wszystkich produktów wchodzących w skład danego zestawu. Klient może kupować pojedyncze produkty po normalnych cenach bądź cały zestaw produktów po określonej w zestawie cenie.

Komentarze / oceny

Moduł umożliwia klientom sklepu wprowadzanie tekstowych recenzji i ocen (w skali 1-5) dla wybranych produktów. Panel administracyjny sklepu wyposażony jest w narzędzie służące do przeglądania i akceptowania nadsyłanych opinii.

Komentarze

W panelu administracyjnym sklepu każda opinia o produkcie może mieć status "Potwierdzony zakup" oraz "Brak potwierdzenia zakupu". Opinie przesłane przez klientów ze strony sklepu otrzymują domyślnie status "Brak potwierdzenia zakupu".

Jeżeli sklep jest wyposażony w moduł dodatkowy Ankiety - opinie o zamówionych produktach (wysyłane e-mailem), to wówczas opinie pochodzące z ankiet od klientów, którzy dokonali zakupu danego produktu w sklepie otrzymują domyślnie status "Potwierdzony zakup". Administrator ma możliwość ręcznej zmiany statusu opinii.

Status opinii jest prezentowany na stronie z opisem produktu w sekcji "Opinie" przy każdym publikowanym wpisie.

Zobacz też

Zobacz też

Przy okazji prezentowania wybranego produktu w sklepie, niekiedy warto także zainteresować go innymi produktami lub akcesoriami, które pasują do danego produktu. Panel administracyjny umożliwia tworzenie listy produktów skojarzonych z danym produktem. Lista produktów skojarzonych wyświetlana jest na stronie z opisem szczegółowym produktu w sekcji „zobacz też”.

Załączniki do produktów

Załączniki do produktów

Panel administracyjny sklepu internetowego jest wyposażony w możliwość załączania plików (załączników) do produktów. Klienci sklepu mogą pobierać umieszczone pliki podczas przeglądania strony z opisem szczegółowym produktu.

Formularz zapytania

Formularz zapytania

Na wybranej stronie informacyjnej można zamieścić formularz, który umożliwia klientowi wysłanie zapytania bezpośrednio z poziomu strony www, bez konieczności użycia programu pocztowego. Formularz ten zawiera następujące pola: Imię i nazwisko, Firma, Adres e-mail, Telefon, Temat wiadomości, Treść wiadomości.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

Osoba przeglądająca stronę z opisem produktu może wypełnić formularz, którego wysłanie spowoduje przesłanie opisu produktu wraz ze zdjęciem pod wskazany w formularzu adres e-mail.

Zapytaj o produkt

Zapytaj o produkt

Klient sklepu ma możliwość wysłania zapytania z poziomu strony z opisem produktu, wypełniając formularz, który zawiera 2 pola: Treść pytania, Adres e-mail. Pytanie trafia do panelu administracyjnego, a administrator ma możliwość jednokrotnego wysłania odpowiedzi do klienta na podany przez niego adres e-mail.

Wersja do druku

Wersja do druku strony z opisem produktu

Moduł "wersja do druku" pozwala na wydruk ulotki o produkcie wraz ze zdjęciem, a także znakiem firmowym i adresem sklepu internetowego sprzedawcy. Wydruk odbywa się poprzez generowany przez sklep plik PDF zawierający pełną kartę produktu oraz opis z uwzględnieniem formatowania tekstu wprowadzonego w opisie produktu. W celu umożliwienia poprawnego generowania plików PDF, opis produktu musi być przez administratora wprowadzony bez użyciu tagów HTML.

Negocjowanie zamówień

Negocjowanie zamówień (negocjacja cen)

Moduł „negocjacja zamówień” umożliwia klientom proponowanie łącznej ceny zamówienia przed finalnym jego złożeniem. Informacja o tego typu propozycji pojawia się w panelu administracyjnym oraz jest wysyłana mailem do administratora sklepu. W panelu istnieje możliwość zaakceptowania propozycji klienta (i stworzenia w ten sposób zamówienia), odrzucenia propozycji (o czym klient jest informowany mailem) lub też złożenia kontrpropozycji. W przypadku zaakceptowania tej ostatniej przez klienta, zostaje złożone automatycznie nowe zamówienie o wartości wynegocjowanej poprzez moduł.

Obsługa wielu walut

Panel administracyjny umożliwia ręczne wprowadzanie kursów walut Euro i USD. Możliwe jest także pobieranie aktualnych (na dany dzień) kursów tych walut, które publikowane są w serwisie internetowym NBP.

Obsługa walut

Ceny produktów w sklepie wprowadzane są wyłącznie w PLN, ale klienci mogą automatycznie przeliczyć je na Dolary lub Euro na podstawie wprowadzonej, podstawowej ceny produktu w PLN oraz kursu średniego NBP. Bez względu na wybraną walutę, w koszyku oraz później w zamówieniu produkty zapamiętywane są zawsze w cenach wyrażonych w PLN.

Możliwość pobierania danych z serwisu internetowego NBP uzależniona jest od udostępniania tych danych przez serwis NBP. W przypadku zmiany sposobu udostępniania danych lub ich wyłączenia przez NBP, moduł działa wyłącznie w zakresie możliwości ręcznego wprowadzania kursów walut poprzez panel administracyjny sklepu.

Powiadamianie o zmianie ceny produktu

Powiadamianie o zmianie ceny produktu

Użytkownik ma możliwość wpisania na karcie produktu swojego adresu e-mail z zaznaczeniem, aby sklep jednokrotnie powiadomił go w przypadku, gdyby cena tego produktu uległa zmianie.

Powiadamianie o dostępności produktu

Powiadamianie o dostępności produktu

Użytkownik ma możliwość wpisania na karcie produktu swojego adresu e-mail z zaznaczeniem, aby sklep jednokrotnie powiadomił go, gdy produkt ten będzie ponownie dostępny w sprzedaży.


Przetestuj bezpłatnie AptusShop!×
Oferujemy możliwość bezpłatnego zapoznania się z funkcjonalnością sklepu internetowego AptusShop przez okres 3 tygodni. Bez żadnych zobowiązań z Twojej strony uruchomimy w pełni działający sklep wraz z panelem administracyjnym pod testowym adresem.
Wersja demonstracyjna oprogramowania sklepu internetowego AptusShop

Administratorem danych osobowych jest Aptus.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Plac Pod Lipami 5, 40-476 Katowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000348810, NIP: 6342737712, REGON 241453835, kapitał zakładowy: 120.000,00 zł. Więcej informacji nt. ochrony danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.