Aplikacje internetowe w sklepie internetowym
Dla określonych typów asortymentu warto wzbogacić prezentację oferty sklepu internetowego o dodatkowe elementy, które podniosą komfort dokonywania zakupów. Elementy takie, wprowadzając dodatkową interakcję z klientem, mogą podnieść zainteresowanie samym sklepem i przyczynić się do wzrostu zainteresowania zakupami.
Poniżej podajemy przykładowe możliwości zastosowania aplikacji, które mogą wzbogacić sklep internetowy.
- Wdrożenie tego typu funkcjonalności niesie ze sobą dwojakie korzyści. Po pierwsze praktyczne, gdyż daje klientom większe możliwości zapoznania się z kupowanym towarem i ułatwia proces wyboru konkretnego produktu.
- Oprócz tego, ciekawa funkcjonalność aplikacji może wpłynąć na to, że klienci będą chętniej powracać na stronę sklepu, pamiętając ciekawą funkcjonalność, której nie posiadają inne sklepy. Isnieje też szansa, że klienci dzięki ciekawej funkcjonalności polecą odwiedzenie sklepu swoim znajomym.
Wirtualna przymierzalnia
Dla wielu typów produktów pojawia się konieczność sprawdzenia ich dopasowania, np. do rozmiarów lub specyficznych cech osoby kupującej. Aplikacja zintegrowana ze sklepem internetowym może wspomagać ten proces.
Dobrym przykładem jest sklep odzieżowy, który oprócz prezentacji opisów i zdjęć produktów, oferuje użytkownikom możliwość skorzystania z wirtualnej przymierzalni. W takiej przymierzalni można np. wczytać własne zdjęcie lub skorzystać z manekina, a następnie poukładać na nim wybrane elementy garderoby.
Podobne rozwiązanie można zastosować w sklepie optycznym, gdzie klient będzie mógł wczytać własne zdjęcie i dopasować do niego wybierane oprawki okularów. System sam rozpozna kształt i wielkość twarzy na zdjęciu, dopasowując oprawki do zdjęcia.
Wirtualny doradca
Na wielu stronach internetowych spotykane są aplikacje, które zadają klientowi szereg pytań i na tej podstawie starają się jak najlepiej dopasować ofertę do jego potrzeb. Tego typu aplikacje internetowe są przydatne szczególnie tam, gdzie mamy do czynienia ze specjalistyczną (techniczną) ofertą, która kierowana jest do nabywców nieposiadających takiej wiedzy (np. kupujący narzędzia remontowe).
Moduł doradczy pozwala użytkownikowi na określenie swoich wymagań i potrzeb, wyszukując następnie odpowiednie produkty. Tego typu moduły nie zastąpią całkowicie kontaktu ze specjalistą, jednak wykorzystanie dobrze przygotowanej bazy wiedzy może znacznie odciążyć dział pomocy, obsługujący sklep internetowy.
Formularze zapytań (przy produkcie)
Oprócz tradycyjnego kontaktu z klientem poprzez skrzynkę e-mail, przydatnym rozwiązaniem jest formularz znajdujący się bezpośrednio na stronie z opisem produktu. Formularz taki pozwala na szybkie wpisanie pytania bez konieczności uruchamiania programu pocztowego. Formularze mogą zawierać również pola wyboru określające obszar zainteresowania klienta, co pozwala na przyspieszenie procesu obsługi zgłoszenia.
Forum w sklepie internetowym
Forum umożliwia internautom wymianę informacji, które pogrupowane są w działy tematyczne i wątki. W dyskusję mogą włączać się zarówno klienci, jak i osoby związane z obsługą sklepu. Ciekawe forum daje szansę na zainteresowanie nowych klientów, a także na to, że użytkownicy będą do nas wracali, poszukując określonych informacji.