Analiza możliwości istniejącego sklepu, audyt sklepu internetowego
Kiedy działający sklep internetowy funkcjonuje już od jakiegoś czasu można dojść do wniosku, że należałoby coś zmienić albo ulepszyć. Być może sprzedaż nie osiąga założonego poziomu albo użytkownicy zgłaszają, że w sklepie konieczne są zmiany. Może przydałaby się integracja bazy produktów z zewnętrzną bazą danych albo integracja sklepu z systemem obsługi przesyłek czy z rozproszonym systemem magazynowym.
Klientom, którzy rozważają zmianę funkcjonalności sklepu, oferujemy następujące możliwości:
Analiza sklepu (inaczej audyt sklepu internetowego) i danych dla podmiotów zainteresowanych zakupem sklepu
Klientom, którzy rozważają zakup oprogramowania sklepu internetowego, proponujemy rozpoczęcie współpracy od analizy potrzeb w zakresie współpracy naszego oprogramowania z innymi systemami, które działają lokalnie.
Jeżeli posiadają już Państwo sklep internetowy, ale nie spełnia on Państwa oczekiwań, analizę można zacząć od istniejących rozwiązań i znalezienia brakujących elementów, bez których sklep nie działa efektywnie. Proponujemy analizę systemów magazynowych i księgowych pod kątem ich integracji z oprogramowaniem sklepu.
Rozbudowany sklep, którego sprzedaż stanowi istotne źródło przychodów, powinien być zintegrowany z systemami lokalnymi. W przeciwnym wypadku obsługa sprzedaży internetowej będzie wymagała sporych nakładów czasu i może okazać się bardziej kosztowna, niż można by się tego spodziewać.
Niejednokrotnie bardzo istotną rolę pełni możliwość automatycznego importu baz danych produktów dostarczonych przez różnych producentów. Jeżeli takie bazy pochodzą od różnych dostawców i zostały dostarczone w różnych formatach, wczytanie ich do bazy sklepu może okazać się niełatwą operacją. Posiadając odpowiednie doświadczenie w tym zakresie, jesteśmy w stanie podjąć się takiego zadania.
Analiza funkcjonalna sklepu i propozycje zmian
- Bardzo ważną kwestią jest sposób nawigacji po sklepie i proces składania zamówień przez klientów. W przypadku większości sklepów przyjęte jest bardzo podobne rozwiązanie. Klient, przeglądając strony sklepu, dodaje kolejno produkty do koszyka, a następnie składa zamówienie, podając wszystkie swoje dane wymagane do realizacji i wysyłki zamówienia.
- Spora część sklepów oferuje możliwość założenia konta użytkownika, dzięki czemu przy kolejnych zakupach nie trzeba podawać wszystkich swoich danych, bo system je zapamiętuje.
- Nierzadko zdarzają się odstępstwa od tej reguły – szczególnie w przypadku, gdy przedmiotem zakupu są dobra niematerialne – np. projekt architektoniczny, plik dźwiękowy z muzyką czy też książka elektroniczna (e-book). W takim wypadku można klientowi udostępnić plik do pobrania ze strony bezpośrednio po złożeniu zamówienia i dokonaniu płatności kartą lub przelewem. Zamówiony plik może być czasowo lub bezterminowo udostępniony klientowi po zalogowaniu do sklepu lub zostać wysłany pod wskazany adres jako załącznik e-mail'a.
- Klientom można zaoferować ciekawe warunki promocji (np. kody rabatowe, sprzedaż wiązaną) albo program lojalnościowy. Przy dużym asortymencie produkty warto łączyć w serie lub zachęcać klientów do obejrzenia innych produktów, które pasują do aktualnie przeglądanego towaru.
- Dobrym rozwiązaniem może być również zamieszczanie opinii o produktach przez użytkowników, czy też udostępnienie elementów portalu społecznościowego.
- Jeżeli w ofercie znajdują się takie produkty jak odzież, obuwie czy okulary, można klientom udostępnić „wirtualną przymierzalnię”, dzięki czemu zobaczą oni w pewnym przybliżeniu, jak odzież będzie wyglądała w zestawie na wirtualnym modelu.
Analiza optymalizacji SEO
Bardzo ważnym elementem promocji sklepu internetowego jest jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach pod kątem asortymentu oferowanych produktów. Takie rozwiązanie bywa nawet ważniejsze od pozycjonowania na popularne hasła utożsamiane z ofertą, jak „księgarnia internetowa” czy „apteka internetowa”.
Jeżeli oferowany asortyment ma dużą konkurencję, wówczas trzeba założyć, że wypozycjonowanie sklepu na popularną frazę kluczową będzie bardzo trudne i kosztowne. Szczególnie wtedy warto postawić na pozycjonowanie konkretnych produktów, a nie ogólnikowych haseł. Bardzo trudno jest uzyskać miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki Google'a dla frazy „apteka internetowa”, ale łatwiej będzie uzyskać satysfakcjonujący efekt dla konkretnych leków, które znajdują się w ofercie.
W taki sposób również można przyciągnąć klientów. Posiadając doświadczenie w tym zakresie, jesteśmy w stanie przeprowadzić analizę optymalizacji kodu strony sklepu, aby pozycjonowanie przynosiło efekty.
Oferowany przez naszą firmę audyt sklepu internetowego może pomóc Państwu w rozwijaniu własnego sklepu i umożliwi wychwycenie ewentualnych błędów na początkowym etapie funkcjonowania sklepu internetowego.