Portal handlowy oparty o sklep internetowy
Sklepy internetowe coraz częściej aktywnie poszukują nowych form przyciągania klientów, inwestując w budowanie fachowego wizerunku na tle konkurencji ze swojej branży. Coraz częściej operatorzy sklepów internetowych decydują się na stworzenie portalu lub wortalu (bazy wiedzy) tematycznie związanego z ofertą sklepu.
Połączenie sklepu internetowego z portalem informacyjnym lub wortalem tematycznym ma oczywiste zalety i tworzy znaczącą wartość dodaną tradycyjnego sklepu internetowego, nie wyposażonego w podobne rozwiązania. Także wizerunek sklepu i jego operatora ulega w ten sposób wzmocnieniu.
Zgromadzenie w jednym miejscu zarówno oferty handlowej, jak i poradników, materiałów video, prezentacji multimedialnych, baz wiedzy oraz połączenie całości wortalu z ofertą handlową, niesie wiele korzyści zarówno dla odwiedzającego (wszystko w jednym miejscu), jak i operatora sklepu (budowa wizerunku, wsparcie dla SEO).
Samo stworzenie portalu oraz przygotowanie ciekawej treści nie rozwiązuje wszystkich problemów. Bez integracji części informacyjnej z częścią sklepową, możliwości płynące ze stworzenia takiego portalu, mogą okazać się nie w pełni wykorzystane.
Dlatego też stworzyliśmy kompleksowe rozwiązanie informatyczne, łączące rozbudowany sklep internetowy z oprogramowaniem typu CMS, które służy do tworzenia i zarządzania portalem informacyjnym. Wykorzystanie słownikowego opisu każdego elementu takiego portalu pozwala na efektywne łączenie wielu fragmentów witryny, bez konieczności „ręcznego” dbania o utrzymywanie spójnych połączeń między artykułami a produktami.
Proponowane przez nas rozwiązanie pozwala na stworzenie dużego portalu informacyjnego, gdzie każdy artykuł będzie wspierany zachętą do obejrzenia oferty odpowiednich produktów ze sklepu. Jednocześnie przy każdym produkcie mogą pojawić się linki do tematycznie powiązanych artykułów, prezentacji multimedialnych czy materiałów video. Takie powiązania między treścią portalu a produktami mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w sklepie, gdyż użytkownik poprzez lekturę artykułu jest zachęcany do dokonania zakupu.
Sklep może ponadto zostać wyposażony w moduł statystyk, który służy do badania zainteresowania ze strony klientów. Na podstawie tych statystyk treść prezentowana danemu klientowi może być uzależniona od jego preferencji, np. poprzez wyświetlenie w danej sekcji odpowiednich produktów. Podczas tworzenia sklepu możemy opracować odpowiednie statystyki oraz pomóc w tworzeniu logicznych baz kryteriów (obszarów zainteresowań) – tak, aby prezentowana oferta jak najlepiej odpowiadała zainteresowaniom klienta.
Przedstawiony powyżej opis stanowi jedynie przykład możliwości. Jeżeli są Państwo zainteresowani stworzeniem portalu handlowego, zachęcamy do kontaktu z naszym działem sprzedaży w celu omówienia szczegółów.