Grupy towarowe

Grupy towarowe
Strony startowe grup towarowych (moduł dodatkowy)
Źródła danych
Mapowanie
info

Grupy towarowe służą do organizacji produktów w drzewo kategorii. Pozwala to klientom sklepu na szybkie dotarcie do danego produktu, gdy wiedzą oni jakiego rodzaju produktów poszukują. Grupy towarowe mogą mieć swoje podgrupy, dzięki czemu katalog kategorii może mieć budowę hierarchiczną.

  • Każdy produkt może należeć do wielu grup towarowych.
  • Grupa towarowa może posiadać “podpięte” do niej produkty i/lub inne grupy towarowe (podgrupy). W przypadku, gdy grupa posiada zarówno podgrupy jak i produkty, system wyświetla w publicznej części sklepu najpierw listę podgrup, a następnie listę produktów z tej grupy.

Grupy towarowe

W zakładce Grupy towarowe -> Grupy towarowe dla administratora widoczne jest drzewo utworzonych wcześniej grup. Podgrupy można rozwijać „w dół” po kliknięciu w znak „>” w grupie nadrzędnej.

Dla każdej grupy dostępne są przyciski: Ustaw jako widoczną / niewidoczną, Kopiuj, Edytuj, Usuń.


Ponad tabelą dostępny jest przyciski Dodaj grupę towarową (ikona „+”). Dodanie nowej grupy towarowej przy zaznaczeniu jednej z grup z drzewa spowoduje przypisanie nowo dodawanej grupy do wskazanej grupy jako grupy nadrzędnej w drzewie hierarchii.

Okno dodawania grupy towarowej zawiera 5 zakładek.

Pierwsza zawiera formularz, w którym wypełniane są następujące pola:

  • Nadrzędna grupa towarowa – wskazanie, która spośród istniejących grup towarowych będzie grupą nadrzędną w stosunku do dopisywanej grupy. Przycisk Zmień otwiera w nowym okienku hierarchę grup towarowych, gdzie można dokonać zmiany wyboru. Jeżeli dodawana grupa ma być kategorią główną (bez grupy nadrzędnej), należy kliknąć przycisk Wybierz główną grupę towarową w nowym okienku.
  • Nazwa grupy towarowej; UWAGA! Grupa towarowa nie może się nazywać „Strefa marek” – jest to fraza zastrzeżona do modułu dodatkowego „Strefa marek”.
  • Priorytet – priorytet wyświetlania (wartości od 0 do 999) – opcja pozwala zmienić pozycję wyświetlania grupy towarowej na liście kategorii w publicznej części sklepu. Jeżeli wszystkie wyświetlane grupy towarowe (na tym samym poziomie hierarchii) mają ten sam priorytet, wówczas o kolejności wyświetlania decyduje kryterium nazwy (sortowanie alfabetyczne). Jeżeli ręcznie zmienimy priorytet określonych grup towarowych, wówczas grupy o wyższym priorytecie będą wyświetlane przed innymi grupami, niezależnie od kryterium sortowania. Wartość 999 – grupa najwyżej klasyfikowana, 0 – grupa najniżej klasyfikowana
  • Widoczna – oznacza, czy dana grupa towarowa jest widoczna publicznie.
  • Słowa do wyszukiwania – wpisane w tym polu słowa będą miały znaczenie dla wyszukiwarki sklepowej, łącząc wpisane frazy z grupą towarową.
  • Tagi – możliwość przypisania listy słów, które wyświetlane są w boksie „Chmura tagów” na stronach sklepu. Kolejne słowa należy wprowadzić oddzielając je przecinkami. Więcej informacji o chmurze tagów znajduje się w sekcji Wyszukiwanie -> Chmura tagów opisanej w dalszej części niniejszej instrukcji. Wpisane w tej sekcji słowa kluczowe wykorzystywane są również do łączenia produktów z danej grupy towarowej z artykułami modułu portalowego (moduł dodatkowy).
  • Rekomendowane produkty na początku listy wyników – określa sposób wyświetlania produktów zapisanych w zakładce „Rekomendacje” (omówionej poniżej) - dostępne opcje:
  • Domyślnie – produkty z zakładki „Rekomendacje” są wyświetlane na stronie z listą produktów z danej grupy towarowej, ale w osobnej sekcji ponad normalną listą produktów
  • Tak – produkty z zakładki „Rekomendacje” są wyświetlane na stronie z listą produktów z danej grupy towarowej wchodząc w skład normalnej listy produktów – produkty te wyświetlają się na początku tej listy
  • Nie – produkty z zakładki „Rekomendacje” nie są wyświetlane na stronie z listą produktów z danej grupy towarowej
  • Otwiera podkategorie na 2 poziomie – ustawienie dotyczy wyłącznie sytuacji, w której w menu głównym sklepu została zamieszczona pozycja zmapowana z daną grupą towarową i dla danej pozycji menu został ustawiony rodzaj menu na panel graficzno-tekstowy. Ustawienie określa, czy wskazanie kursorem na odnośnik do danej grupy towarowej (na pierwszym poziomie hierarchii) w panelu graficznotekstowym ma otworzyć rozwinięcie w postaci listy podkategorii tej grupy (drugi poziom hierarchii). Więcej na temat budowy menu znajduje się w sekcji Informacje -> Menu niniejszej instrukcji.
  • Tagi systemu bannerowego – opcja pozwala na przypisanie stronie, na której prezentowany jest opis grupy towarowej, odpowiednich bannerów (które wprowadzane są w sekcji Informacje-> bannery). Przypisanie (połączenie) odbywa się na podstawie wpisanych tagów (słów), które muszą jednocześnie występować w danej grupie i w definicji odpowiadającego bannera. System bannerowy jest modułem dodatkowym.
  • Maksymalna ilość pojedyńczego produktu (SKU) z kategorii w jednym zamówieniu (puste = brak ograniczenia) – wypełnienie tego pola będzie skutkowało tym, że dla każdego produktu z tej grupy towarowej (kategorii) w pojedynczym zamówieniu będzie istniało ograniczenie uniemożliwiające zakup większej ilości danego produktu niż zadana w tym polu.

Druga z zakładek Opisy i zdjęcia zawiera następujące pola:

  • Opis – opis grupy towarowej, który widoczny będzie dla klientów (nad listą produktów)
  • Opis (wyświetlany na dole strony) – dodatkowy opis grupy towarowej, który widoczny będzie dla klientów pod listą produktów
  • Zdjęcie – zdjęcie dla grupy towarowej (opcjonalne), które widoczne będzie dla klientów.

Trzecia zakładka Reklama dotyczy wyłącznie sytuacji, w której w menu głównym sklepu została zamieszczona pozycja zmapowana z grupą towarową i dla tej pozycji menu został ustawiony rodzaj menu na panel graficzno-tekstowy.

W zakładce Reklama można umieścić zdjęcie (z adresem URL) oraz kod HTML, które zostaną wyświetlone w panelu graficzno-tekstowym po najechaniu kursorem na odnośnik do edytowanej grupy towarowej (jeżeli ta grupa towarowa w panelu znajduje się na pierwszym poziomie hierarchii bądź jest grupą nadrzędną, tzn. bezpośrednio zmapowaną z daną pozycją menu).

Kolejną zakładką jest SEO, gdzie dla strony zawierającej opis grupy towarowej istnieje możliwość ręcznego nadawania tytułu strony oraz słów kluczowych i opisu, a także adresu kanonicznego, które prezentowane są robotom wyszukiwarek (tagi HTML: title, keywords, description, canonical).

Ręcznie można również wprowadzić nagłówek strony. W przypadku nie wypełnienia tych pól system sam wygeneruje odpowiednie elementy strony. Dodatkowo w polu Inne metadane w formie HTML można wkleić kod HTML zawierający własne metadane.

Ostatnia zakładka okienka – Mapowanie – pozwala na powiązanie grup towarowych sklepu z kategoriami istniejącymi w serwisach zewnętrznych (w portalu aukcyjnym Allegro, w porównywarkach cen Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz w serwisie Google Merchant).

W zakładce wybiera się kategorie w portalach zewnętrznych (po jednej osobno dla Allegro.pl, Ceneo.pl, Nokaut.pl i Google Merchant), z którymi ma zostać powiązana grupa towarowa sklepu.


Edycja grupy towarowej umożliwia wprowadzanie zmian w zaznaczonej grupie towarowej w taki sam sposób, jak przy tworzeniu nowej grupy.
W okienku edycji istnieją dwie dodatkowe zakładki Produkty oraz Rekomendacje (rekomendowane produkty).

Zakładka Produkty umożliwia przypisywanie produktów do edytowanej grupy towarowej. W zakładce tej wyświetlana jest lista produktów aktualnie przypisanych do edytowanej grupy.

Aby przypisać nowe produkty do edytowanej grupy towarowej, należy kliknąć button Dodaj produkty, a następnie wyszukać odpowiednie pozycje za pomocą wyszukiwarki. Na liście wyszukanych produktów przy każdej pozycji wyświetlany jest checkbox. Zaznaczenie jednego lub większej ilości checkbox'ów, a następnie kliknięcie w Dodaj produkty pod tabelą spowoduje przypisanie tych produktów do edytowanej grupy towarowej.

Dla każdego produktu można przypisać priorytet, który decyduje o kolejności wyświetlania produktów w danej grupie towarowej (im wyższy priorytet, tym wyższa pozycja na liście).

Z listy produktów przypisanych do grupy możliwe jest również usunięcie wybranych pozycji (przycisk Usuń z grupy towarowej, którego kliknięcie usuwa produkty zaznaczone checkboxem na liście).

Zakładka Rekomendacje (rekomendowane produkty) umożliwia przypisanie produktów, które będą wyświetlane klientom w sekcji rekomendacji.

Po kliknięciu przycisku Dodaj produkt otwiera się nowe okienko z możliwością wyszukania produktów. Wybrany produkt trafia na listę rekomendacji. Klikając w Edytuj na liście rekomendowanych produktów można zawęzić okres czasowy (Data od, Data do), w którym rekomendacja będzie aktywna.

Po prawej stronie listy przy każdej pozycji wyświetlają się pola checkbox, które umożliwiają wykonanie operacji na kilku pozycjach jednocześnie, po kliknięciu następnie w przycisk Edytuj daty w zaznaczonych rekomendacjach albo Usuń zaznaczone produkty (z rekomendacji).

Przycisk Usuń dostępny przy każdej pozycji na liście grup pozwala na usuwanie wybranej grupy towarowej. Usunięcie grupy towarowej nie jest możliwe, jeżeli grupa ta posiada przypisane produkty lub bannery, a także w sytuacji, gdy dana grupa posiada przypisaną grupę podrzędną.

Przycisk Kopiuj grupę towarow pozwala na skopiowanie wybranej grupy towarowej z możliwością zastosowania dodatkowych opcji. Można wskazać miejsce w drzewie grup towarowych, do której kopiowana grupa zostanie podpięta.

Kopiowanie z opcją „Kopiuj tylko podgrupy” spowoduje skopiowanie samych podgrup bez grupy głównej w określone miejsce w drzewie grup towarowych.

Przed wykonaniem kopii można również wybrać opcję „Kopiuj powiązania z produktami”.


Strony startowe grup towarowych (moduł dodatkowy)

info

Omawiany moduł dodatkowy daje możliwość wpływania na treść stron głównych dla grup towarowych oraz wpływania na niektóre elementy stron podrzędnych dla wybranych grup towarowych.

  • Strona główna grupy towarowej to strona, która wyświetla się w publicznej części sklepu po kliknięciu w nazwę danej grupy towarowej.

Główny ekran omawianej sekcji panelu administracyjnego wyświetla listę istniejących definicji stron startowych grup towarowych. Nie wszystkie grupy towarowe muszą posiadać definicje strony startowej. Brak definicji strony startowej oznacza, że strona główna grupy towarowej wyświetla się w sposób standardowy – bez dodatkowych elementów.

Tabela z listą definicji stron zawiera następujące elementy:

  • Strona grupy towarowej – wskazanie grupy towarowej
  • Wyświetl drzewo grup towarowych w bocznej kolumnie – z możliwością zmiany stanu przez kliknięcie
  • Zastosuj ustawienia dla grup i produktów podrzędnych – oznacza, czy ustawienia strony startowej będą również obowiązywać dla wszystkich podgrup oraz stron produktów, które przypisane są do danej grupy towarowej (i grup podrzędnych). Kliknięcie w daną pozycję umożliwia zmianę stanu na przeciwny.
  • Pokaż listę produktów (pod modułami) – z możliwością zmiany stanu przez kliknięcie
  • Wyłącz kolumny nawigacyjne – z możliwością zmiany stanu przez kliknięcie
  • Ustawienia dodatków – wyświetla wybrane opcje ustawione w zakładce Dodatki (dostępnej w edycji)
  • Ustawienia tła – wyświetla informację, czy ustawione zostało tło (zakładka dostępna w edycji)
  • Liczba modułów (bloków) wyświetlanych na stronie głównej grupy towarowej

Dla każdej pozycji dostępne są przyciski: Moduły, Paski menu, Edytuj, Usuń, które zostały omówione poniżej.

Ponad tabelą wyświetla się przycisk „+” (Dodaj stronę startową). Jego kliknięcie wyświetla taki sam formularz, jak w przypadku kliknięcia ikony Edytuj przy wybranej pozycji z tabeli.

Formularz dodawania / edycji strony startowej zawiera 3 zakładki o następujących polach:

Ustawienia:

  • Strona grupy towarowej – wskazanie grupy towarowej, której dotyczy strona (przycisk Wybierz umożliwia wyświetlenie hierarchii grup i dokonanie przypisania).
  • Wyświetl drzewo grup towarowych w bocznej kolumnie – oznacza, czy w lewej kolumnie na danej stronie zostanie wyświetlona hierarchia grup towarowych.
  • Zastosuj ustawienia dla grupy i produktów podrzędnych – zaznaczenie tej opcji powoduje, że wszystkie ustawienia zapisane formularzu edycji strony startowej będą obowiązywały zarówno dla strony startowej wskazanej grupy, jak również dla wszystkich jej podgrup oraz stron produktów do nich podpiętych. Niezaznaczenie tej opcji powoduje, że podgrupy podrzędne oraz produkty podpięte do danej grupy będą wyświetlane w sposób standardowy. Omawiana opcja nie ma zastosowania do modułów przypisanych do strony danej grupy i ustawienia „Pokaż listę produktów (pod modułami)”, które zawsze dotyczą tylko i wyłącznie strony samej grupy (a nie podstron podgrup i produktów do nich przypisanych).
  • Pokaż listę produktów (pod modułami) – zaznaczenie opcji powoduje, że pod modułami przypisanymi do strony będą wyświetlane produkty przypisane do danej grupy (ustawienie standardowe sklepu).
  • Wyłącz kolumny nawigacyjne – włączenie opcji powoduje, że treść podstrony będzie wyświetlała się na całej szerokości ekranu roboczego witryny.

Dodatki:

  • Dodatkowe style CSS – możliwość osadzenia w kodzie HTML własnych stylów CSS.
  • Kod HTML wstawiany pod nagłówkiem – możliwość dopisania własnej sekcji HTML w kodzie strony, która zostanie wpisana pod nagłówkiem.
  • Kod HTML wstawiany nad stopką – możliwość dopisania własnej sekcji HTML w kodzie strony, która zostanie wpisana nad stopką strony.

Tło:

  • Obrazek – możliwość wstawienia pliku graficznego, który osadzony zostanie w tle strony.
  • Kolor – możliwość ustawienia koloru tła strony (RGB).
  • Powtarzanie obrazka z tłem – ustawienie sposobu wyświetlania grafiki w tle strony (dostępne opcje: Powtarzanie, Powtarzanie X, Powtarzanie Y, Bez powtarzania).
  • Pozycja obrazka z tłem – dostępne opcje to (góra, dół, prawo, lewo, prawy górny róg, lewy górny róg, prawy dolny róg, lewy dolny róg, środek strony).

Kliknięcie w przycisk Usuń dla definicji strony na liście nie powoduje usunięcia wyświetlania strony głównej danej grupy towarowej. Sprawia natomiast, że odtąd strona ta będzie wyświetlana w sposób standardowy.

Przycisk Paski menu wywołuje okienko, w którym można zdefiniować dodatkowe sekcje menu dla strony startowej grupy towarowej.

W górnej sekcji okna wyświetla się nazwa grupy towarowej oraz pozycja menu (do wyboru dwie opcje: Na górze oraz Lewa strona). Poniżej wyświetla się lista pozycji w wybranym menu (górnym lub lewym) z możliwością dodawania nowych pozycji (przycisk „+”), edycji i usuwania, a także tworzenia podmenu.

Tworzenie dodatkowych pasków menu w ramach stron startowych odbywa się w analogiczny sposób, jak tworzenie menu głównego witryny sklepowej. Proces ten został opisany w sekcji Informacje -> Menu w dalszej części instrukcji.

Sekcja Moduły pozwala na zmianę treści w środkowej (głównej) szpalcie strony. Moduły wyświetlane są tylko na wybranej głównej stronie danej grupy towarowej, bez względu na ustawienie Zastosuj ustawienia dla grup i produktów podrzędnych w formularzu edycji definicji strony.


Środkowa szpalta strony głównej grupy towarowej ma budowę modułową, tzn. rozpoczynając od góry wyświetlają się na niej kolejno zdefiniowane elementy.
Przez moduł (element) rozumiemy sekcję określonego rodzaju, która może mieć postać tekstu informacyjnego, boksu z listą produktów, bannera graficznego. Administrator ma możliwość zbudowania takiej listy modułów oraz późniejszego wprowadzania w jej obrębie zmian.

Przykładowo można zbudować stronę główną, która u góry wyświetli przewijany banner graficzny, poniżej listę produktów, które są aktualnie w promocji, a na samym dole dodatkową informację tekstową.

Ponadto istnieje również możliwość grupowania modułów w zakładki, dzięki czemu na mniejszej powierzchni można zmieścić większą ilość treści. Moduły zgrupowane w zakładki prezentowane są w tym samym miejscu, a o wyświetleniu odpowiedniego modułu w tym miejscu decyduje użytkownik klikając w wybraną przez niego zakładkę.
Można na przykład wstawić kilka modułów z produktami pochodzącymi z różnych promocji grupując je w zakładki o tytułach np. „Promocja dla klientów indywidualnych”, „Promocja dla przedsiębiorców”. Użytkownik klikając w wybraną zakładkę wyświetla produkty z promocji, która go interesuje.

Po kliknięciu w przycisk Moduły na ekranie wyświetla się lista kolejno wyświetlanych modułów (elementów) prezentowanych na stronie startowej grupy towarowej. Sposób zarządzania modułami w obrębie strony startowej grupy towarowej jest analogiczny do zarządzania modułami na stronie głównej, który został opisany w sekcji Informacje -> Strona główna w dalszej części instrukcji.

Jedynym odstępstwem jest brak modułów: News, Komentarze do produktów, Logotypy (pasek z przewijaniem), które nie są dostępne na stronach startowych grup towarowych.


Źródła danych

info

Sekcja „Źródła danych” służy do nadawania nazw dla odrębnych rodzajów formatów danych, które wykorzystywane są w trakcie importu produktów. Więcej informacji na temat importu danych znajduje się w dalszej części instrukcji w sekcji Import / Eksport.

  • Import danych o produktach wykonywany jest z plików w formacie CSV. Jest to format tekstowy, odpowiadający układowi kolumn i wierszy w arkuszu kalkulacyjnym. W formacie tym kolejne kolumny oznaczają kolejne parametry danych (np. nazwa, indeks towarowy, cena), a kolejne wiersze oznaczają kolejne porcje danych (np. kolejne produkty).

Problemem, jaki często występuje w importowaniu danych o produktach z zewnętrznych źródeł jest odmienne nazewnictwo bądź ułożenie w hierarchię dla grup towarowych (kategorii produktów), nawet przy założeniu że format danych (CSV) źródła jest zgodny z formatem sklepu internetowego.

Użytecznym narzędziem jest w tym aspekcie możliwość dokonania translacji (mapowania) między grupami towarowymi (kategoriami) dla źródła danych i dla sklepu. Dzięki temu produkty w trakcie importu zostaną przypisane do odpowiednich grup towarowych w sklepie na podstawie danych źródłowych i tabeli mapowań między kategoriami (grupami towarowymi).

Korzystanie ze „źródeł danych” nie jest konieczne, jeżeli kategorie w plikach importu są zgodne z istniejącą hierarchią i nazewnictwem grup towarowych w sklepie.

Kciuk w górę

Użytkownik panelu administracyjnego może korzystać z wielu źródeł danych, z których dane o produktach są importowane.
Dla każdego z tych źródeł można stworzyć odrębną tabelę translacji (mapowań) między kategoriami produktów ze źródła danych a grupami towarowymi w sklepie.

Po kliknięciu w sekcję „Źródła danych” wyświetla się tabela z istniejącymi w systemie nazwami źródeł danych. Ponad tabelą istnieje przycisk Dodaj źródło danych. Każde źródło z tabeli można edytować bądź usunąć.

Definicja źródła danych obejmuje wyłącznie Nazwę. Po zdefiniowaniu nowego źródła danych należy dokonać pierwszego importu danych z zaznaczeniem zdefiniowanego źródła danych w formularzu importu produktów (pole „Źródło danych” omówione w sekcji Import / Eksport -> Import produktów i w sekcji Import | Eksport -> Konfiguracja importu produktów).

Po wykonaniu pierwszego importu z zaznaczeniem zdefiniowanego źródła danych, w systemie (w sekcji Grupy towarowe -> Mapowanie – omówionej w kolejnym punkcie) zostaną zapisane wszystkie odczytane grupy towarowe ze źródła danych z możliwością ich przypisania do odpowiednich grup towarowych, które zdefiniowane są w sklepie.


Mapowanie

info

Omawiana sekcja służy do definiowania tabeli translacji między grupami towarowymi, które istnieją w plikach importu (określonych dla istniejących źródeł danych) a grupami towarowymi istniejącymi w sklepie..

Do działania tej zakładki wymagane jest wcześniejsze zdefiniowanie przynajmniej jednego źródła danych (omówione powyżej) i wykonanie przynajmniej jednego importu danych, dla którego administrator zaznaczył wybrane źródło danych.

Po kliknięciu w sekcję „Mapowanie” otwiera się formularz, w którym należy obowiązkowo wybrać Źródło danych.

Opcjonalnie można zadać Fragment nazwy (grupy towarowej), zaznaczyć opcję Pokaż tylko nie przypisane grupy towarowe oraz wpisać Ilość zmapowań grup towarowych.

Jeżeli wpiszemy wartość w ostatnią z opcji, wówczas wyświetlą się tylko te grupy towarowe (istniejące w źródle danych), które są przypisane do zadanej ilości grup towarowych w sklepie, a grupy towarowe ze źródła danych nie przypisane do żadnej grupy towarowej bądź przypisane do mniejszej ilości grup towarowych w sklepie niż zadana wartość nie zostaną wyświetlone.

Po zatwierdzeniu formularza wyszukiwania wyświetli się tabela z listą grup towarowych ze źródła danych.

Dla każdej pozycji wyświetla się Liczba podpiętych grup towarowych w sklepie oraz przyciski Przypisane grupy towarowe oraz Edytuj mapowanie dla wybranej grupy towarowej.

Kliknięcie w przycisk Przypisane grupy towarowe wyświetla w nowym okienku listę przypisanych grup towarowych istniejących w sklepie z możliwością usunięcia wybranych mapowań.

Kliknięcie w Edytuj mapowanie dla wybranej grupy towarowej wyświetla w nowym okienku hierarchię grup towarowych sklepu. Zaznaczenie wybranej pozycji i kliknięcie Wybierz dokonuje przypisania wybranej grupy towarowej do wskazanej wcześniej kategorii źródła danych. Operację można powtarzać wielokrotnie przypisując kilka grup towarowych do tej samej kategorii źródła danych.

Przypisanie jednej kategorii w źródle danych do kilku grup towarowych w sklepie ma takie znaczenie, że podczas importu produkty przypisane do danej kategorii zostaną przypisane do wszystkich grup towarowych sklepu zmapowanych z daną kategorią w źródle danych.

Ponad tabelą istnieje przycisk Przypisz do grupy towarowej, a po prawej stronie tabeli dla każdej pozycji (grupy towarowej źródła danych) istnieje pole checkbox. Zaznaczenie kilku wybranych pól checkbox, a następnie kliknięcie w Przypisz do grupy towarowej otwiera nowe okienko z hierarchią grup towarowych istniejących w sklepie.

Kliknięcie Wybierz dokonuje przypisania wybranej z wyświetlonej hierarchii grupy towarowej do zaznaczonych wcześniej polami checkbox grup towarowych źródła danych.

Uwaga! Wykonanie mapowania między grupą towarową ze źródła danych a grupą towarową w sklepie nie dokonuje automatycznego przypisania produktów do odpowiednich grup towarowych. Jeżeli wykonaliśmy pierwszy import z zaznaczonym źródłem danych, a następnie dokonaliśmy mapowania grup towarowych dla tego źródła, wówczas aby produkty z importu zostały poprawnie przypisane do zmapowanych grup towarowych, należy powtórnie dokonać importu danych o produktach dla tego samego źródła danych.



Przetestuj bezpłatnie AptusShop!×
Oferujemy możliwość bezpłatnego zapoznania się z funkcjonalnością sklepu internetowego AptusShop przez okres 3 tygodni. Bez żadnych zobowiązań z Twojej strony uruchomimy w pełni działający sklep wraz z panelem administracyjnym pod testowym adresem.
Wersja demonstracyjna oprogramowania sklepu internetowego AptusShop

Administratorem danych osobowych jest Aptus.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Plac Pod Lipami 5, 40-476 Katowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000348810, NIP: 6342737712, REGON 241453835, kapitał zakładowy: 120.000,00 zł. Więcej informacji nt. ochrony danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.