Słowniki

Słowniki
Jednostki
Serie
Parametry
info

Słownikiem określa się pewną kategorię wartości (np. liczbowych czy tekstowych), która występuje pod określoną nazwą i umożliwia dokonywanie kategoryzacji.

Omawiana sekcja sklepu służy do zarządzania stałymi wartościami wykorzystywanymi do opisywania produktów.

Słowniki

  • Słownikiem jest tabela zdefiniowanych wartości występująca pod zadaną nazwą. Słownikiem może być np. producent, autor książki, zastosowanie, kraj pochodzenia. Jest to więc pewna cecha produktu, która jest na tyle charakterystyczna, że może służyć do kategoryzacji i wyszukiwania asortymentu.
  • Słowniki znajdują zastosowanie na stronach informacyjnych produktów oraz jako dodatkowy element nawigacji służący do szybkiego dotarcia do podobnych produktów (np. książek tego samego autora).
  • Słowniki definiuje się wraz z listą możliwych wartości, które mogą wystąpić w słowniku.
  • Korzystanie ze słowników zapobiega popełnianiu błędów w tworzeniu opisów oferowanych produktów oraz umożliwia przechowywanie stałych, często używanych danych o produktach (np. informacje o producencie, rozmiarze, autorze, itp.).
pinezka

Słowniki w zależności od przechowywanych danych grupują pewną ilość różnych produktów, dzięki czemu klient przeglądając asortyment może w łatwy sposób znaleźć w sklepie produkt inny mający podobną cechę (np. inną książkę tego samego autora).

Po kliknięciu w zakładkę Słowniki -> Słowniki wyświetla się lista dotychczas wprowadzonych słowników.

Dla każdej pozycji wyświetlane są informacje

  • nazwa słownika
  • czy dany słownik jest widoczny w sklepie
  • czy jest możliwe wyszukiwanie słów znajdujących się w słowniku
  • priorytety wyszukiwania i wyświetlania słów w słowniku
  • tryb wyświetlania
  • ilość słów w słowniku
  • rodzaj edycji słownika (select, multiselect, radio, checkboxes, multiedit)

Ponadto przy każdej pozycji wyświetlany jest button umożliwiający usunięcie słownika (Usuń). Zarówno dodawanie, jak i edycja słowników przebiega dwuetapowo: osobno definiuje się bądź edytuje parametry słownika (button Dodaj słownik dostępny ponad listą słowników oraz Edytuj wyświetlany przy każdym słowniku na liście) i osobno wprowadza słowa występujące w słowniku (button Lista słów w słowniku dostępny przy każdym słowniku na liście).

Formularz edycji / dodawania nowego słownika zawiera następujące pola:

  • Nazwa – nazwa słownika (np. producent, zastosowanie itp)
  • Widoczny – oznaczenie, czy dany słownik będzie wyświetlany w sklepie i czy przypisane wartości będą wyświetlane na stronie produktu
  • Priorytet wyświetlania – każdemu słownikowi można nadać priorytet z przedziału od 0 do 99. Podana wartość będzie miała wpływ na kolejność wyświetlania słownika na liście słowników (0 – najniższy priorytet, 99 – najwyższy priorytet).
  • Wyszukiwanie – oznaczenie, czy słowa znajdujące się w słowniku będą odnajdywane przez wyszukiwarkę – tzn. czy za pomocą wyszukiwarki będzie możliwe odnalezienie produktów, które posiadają dane słowo w tym słowniku
  • Priorytet wyszukiwania – jeżeli pole Wyszukiwanie jest oznaczone, to w polu Priorytet możemy wpisać wartość (od 0 do 999), która pozwoli na nadanie edytowanemu słownikowi wyższego bądź niższego priorytetu podczas wyszukiwania (0 – najniższy priorytet, 999 – najwyższy priorytet). Załóżmy, że w bazie sklepu znajdują się płyty DVD opisane dwoma słownikami: Reżyser i Aktorzy. Załóżmy, że słownik Reżyser będzie miał wyższy priorytet niż Aktorzy oraz że istnieją filmy, w których dana osoba była zarówno reżyserem, jak i występowała w obsadzie aktorskiej. W takim wypadku po wpisaniu nazwiska takiej osoby w wyszukiwarce w pierwszej kolejności zostaną wyświetlone filmy reżyserowane przez daną osobę, a dopiero następnie te filmy, w których podana osoba występowała w roli aktora.
  • Rodzaj edycji – wybieramy w jakiej formie będziemy wybierać elementy słownika podczas dodawania / edycji produktu w panelu administracyjnym (select – lista jednokrotnego wyboru, multiselect – lista wielokrotnego wyboru, radio – pole jednokrotnego wyboru, checkboxes – pola wielokrotnego wyboru, multiedit – pole tekstowe). Opis przypisywania słowników do produktów w zależności od rodzaju edycji został opisany w sekcji Produkty, która znajduje się w poprzedniej części niniejszej instrukcji.
  • Wykorzystaj wartości słownika do wyszukania produktów podobnych na karcie produktu – w zależności od tego ustawienia słowa w słowniku będą lub nie będą wykorzystywane do wyszukiwania produktów podobnych, które prezentowane są na stronie z opisem produktu.
  • Słownik jako parametr – zaznaczamy, czy słownik ma działać jak Parametr, tzn. stanowić cechę, którą klient wybiera wkładając produkt do koszyka. Parametrem może być np. kolor (czerwony, niebieski, zielony), na który klient musi się zdecydować przed dokonaniem zakupu. Słownik ustawiony jako parametr różni się od zwykłego Parametru tym, że słowa wpisane w takim słowniku będą wyszukiwane przez wyszukiwarkę, w przeciwieństwie do słów wpisanych w zwykłym Parametrze.
    Jeżeli słownik jest ustawiony w tym trybie, wybór wartości słownika może wpływać na cenę produktu. W definicji produktu można wprowadzić koszty dodatkowe, które zmieniają cenę produktu w zależności od konkretnej wartości takiego słownika.
  • Pytanie – jeżeli słownik jest ustawiony jako parametr, wówczas w tym polu wpisujemy pytanie dla klienta, np. „Jaki kolor wybierasz?”
  • Tryb wyświetlania – dostępne opcje: Nie wyświetlaj (wstrzymanie wyświetlania słownika na liście słowników w publicznej części sklepu), Wyświetlaj jako link (przy tym ustawieniu wybrany słownik jest wyświetlany w wykazie słowników).
    W przypadku, gdy Twój sklep jest wyposażony w moduł dodatkowy „Dynamiczne filtrowanie produktów”, który umożliwia wyszukiwanie produktów według kilku słowników jednocześnie, na liście nie ma opcji Wyświetlaj jako link, a zamiast niej pojawiają się inne trzy opcje: Wyświetlaj listę wielokrotnego wyboru oraz Wyświetlaj listę jednokrotnego wyboru (wyświetlanie słownika w formie listy wartości, które wybiera klient – można wybrać kilka wartości jednocześnie lub tylko jedną wybraną pozycję), Wyświetlaj pasek wyboru (wyświetlanie słownika w formie paska przedziału wartości; ten tryb można stosować pod warunkiem przypisania priorytetów do słów w słowniku, które będą stanowić reprezentację liczbową w wyświetlanym przedziale).
  • Ogranicz liczbę wyświetlanych słów do (0 - bez limitu) – jeżeli wpiszemy w to pole wartość liczbową różną od zera, wówczas w ramach słownika wyświetli się tylko zadana liczba słów. Pozostałe słowa nie zostaną wyświetlone.
  • Ikona – możliwość wczytania pliku graficznego, który będzie przypisany do słownika. Opcjonalnie dla wczytywanego pliku można zaznaczyć pole Zachowaj rozmiar ikony, wówczas grafika zostanie umieszczona w bazie danych w oryginalnym rozmiarze.
  • Pokazuj prod. powiązane pogrupowane według wartości tego słownika na zakładkach karty produktu – w zależności od tego ustawienia będą lub nie będą prezentowane powiązane produkty na karcie produktu.

Wypełniony formularz należy zatwierdzić przy pomocy przycisku Zatwierdź.


W celu wprowadzenia słów do słownika należy odnaleźć słownik na liście i kliknąć przycisk Lista słów w słowniku, który dostępny z prawej strony tabeli.

Na ekranie pojawi się nowe okienko. Dostępny u góry przycisk Dodaj słowo wyświetla formularz zawierający wprowadzane słowo (pole Nazwa) i Priorytet słowa (pole służy do oznaczenia priorytetu wyświetlania słów na liście – analogicznie jak w przypadku priorytetu wyświetlania samego słownika). Ponadto opcjonalnie do każdego słowa można przypisać Słowa do wyszukiwania oraz Ikonę (możliwość wczytania pliku graficznego). Dodatkowo dostępne jest ustawienie Maksymalna łączna liczba sztuk z tym słowem w koszyku, które umożliwia ograniczenie ilości kupowanych produktów, które są opisane danym słowem.

Kciuk w góre

Ważną funkcjonalnością jest możliwość blokowania przesyłek (przypisanych do grup przesyłek) dla zamówień, które zawierają przynajmniej jeden produkt przypisany do danego słowa w słowniku. Umożliwia to pole Blokuj grupy przesyłek dla produktów zawierających to słowo.

Rozważmy słownik „Rodzaj produktu”, który będzie zawierał m.in. słowo „produkty świeże”.
W takim przypadku klient który ma w koszyku przynajmniej jeden „produkt świeży”, nie będzie mógł wybrać przesyłek należących do grup przesyłek zablokowanych w polu Blokuj grupy przesyłek dla produktów zawierających to słowo przypisanym do słowa „produkt świeży”.

Kciuk w góre

Jeżeli dodawane / edytowane słowo przypisane jest do słownika będącego słownikiem pojemności (definiowane w zakładce Ustawienia -> Konfiguracja), wówczas w tym słowie można edytować dodatkowe parametry w sekcji „Przeliczanie pojemności”.
Do edycji są następujące pola: Podziel cenę przez, Pomnóż cenę przez, Cena za (Jednostka docelowa). Parametry te służą do wyświetlania klientom na karcie produktu ceny w przeliczeniu na określoną jednostkę pojemności (kilogram, litr itp.) oprócz ceny sprzedaży danego produktu.

Jeżeli sprzedajemy określoną liczbę produktów o pojemności np. 150ml, a chcemy klientom prezentować również cenę w przeliczeniu na 100ml, wówczas należy zdefiniować słowo „150ml” i przypiąć to słowo do każdego takiego produktu (o pojemności 150ml). Edytując słowo „150ml” należy określić dzielnik (Podziel cenę przez) na 150, a następnie wpisać mnożnik (Pomnóż cenę przez) 100 oraz określić Cena za (Jednostka docelowa) jako 100ml. Podczas wyświetlania ceny klientom (na karcie produktu) system sprawdza przypisanie produktu do słowa w słowniku pojemności, następnie dzieli i mnoży cenę przez zadane parametry i wyświetla obliczoną cenę wraz z podaną jednostką docelową. Tak podana cena służy jedynie dla celów informacyjnych (nie jest to cena sprzedaży).

Opisy tekstowe zgrupowane są w osobnej zakładce Opisy. Na publicznie dostępnej stronie danego słowa będą się wyświetlać osobno Opis nad produktami oraz osobno Opis pod produktami. Opcjonalnie dostępne jest też pole Dodatkowy opis wyświetlany na karcie produktu, który na publicznie dostępnych stronach sklepu (na stronie z opisem produktu) będzie pojawiać się pod głównym opisem produktu, jeżeli dany produkt jest przypisany do danego słowa w słowniku.

Oprócz tego na formularzu edycji / dodawania nowego słowa dostępna jest zakładka SEO, gdzie istnieje możliwość ręcznego nadawania atrybutów SEO wstawianych do kodu strony dla danego słowa w słowniku.
Definiować można tytuł strony oraz słowa kluczowe i opis, a także adres kanoniczny, które prezentowane są robotom wyszukiwarek (tagi HTML: title, keywords, description, canonical). Ręcznie można również wprowadzić nagłówek strony. W przypadku nie wypełnienia tych pól system sam wygeneruje odpowiednie elementy strony. Dodatkowo w polu Inne metadane w formie HTML można wkleić kod HTML zawierający własne metadane.

Każdorazowe zatwierdzenie formularza dopisuje słowo do listy słów w ramach wybranego słownika.
Przycisk Zamknij wraca do poprzedniego okienka, gdzie powyżej przycisku Dodaj słowo dostępna jest wyszukiwarka, a poniżej widnieje wprowadzona lista słów.

Wprowadzone słowa można edytować i usuwać (przyciski Edytuj i Usuń). Wpisanie ciągu znaków do wyszukiwarki zawęża wyświetlanie listy słów w słowniku wyłącznie do tych, które zawierają w sobie wpisany ciąg znaków. Jest to szczególnie istotne, gdy słownik zawiera dużą ilość słów – możemy wtedy szybciej dotrzeć do szukanego słowa. Nazwy słów w słowniku można również edytować bezpośrednio z poziomu listy słów, bez konieczności wchodzenia w edycję każdego słowa z osobna. Opuszczenie pola edycyjnego na liście powoduje zapisanie dokonanej zmiany w nazwie słowa.

Na liście słów dostępne są również przyciski Produkty podpięte do słowa ze słownika (wyświetla się tylko dla słów, które są przypisane przynajmniej do 1 produktu) oraz Zmień przypisanie do słownika.

  • Kliknięcie w Produkty podpięte do słowa ze słownika przenosi użytkownika do zakładki Produkty z filtrem wyszukiwania ograniczonym do danego słowa w słowniku – na ekranie otrzymujemy więc listę wszystkich produktów, które mają przypięte dane słowo.
  • Opcja Zmień przypisanie do słownika umożliwia przepięcie danego słowa do innego słownika. Okienko edycyjne wyświetla wybrane słowo oraz listę wszystkich słowników. Dokonując zmiany przypisania system automatycznie odpina przypisanie obecne.

Przycisk Zamknij zamyka okienko i wraca do listy słowników.

pinezka

Słowa w ramach danego słownika wyświetlane są w kolejności określanej na podstawie priorytetu słowa i ilości produktów, które są przypisane do danego słowa. W pierwszej kolejności brany jest pod uwagę priorytet. Jeżeli istnieje kilka słów o takim samym priorytecie, wówczas najpierw wyświetlane są te, do których jest przypisana większa ilość produktów (w kontekście kryterium wyszukiwania).

Opis przypisywania słowników do produktów znajduje się w sekcji Produkty, która znajduje się w poprzedniej części niniejszej instrukcji.


Jednostki

info

Jednostki miary są wymaganym elementem, który musi być obowiązkowo zadany podczas dodawania lub edycji każdego produktu.
Jednostką mogą być sztuki, kilogramy, tony, metry kwadratowe itd. W sekcji Jednostki definiujemy słownik nazw jednostek, w których będą sprzedawane produkty.

Aby dodać nową jednostkę należy wybrać pozycję Słowniki -> Jednostki korzystając z menu głównego panelu administracyjnego. Na ekranie wyświetli się lista dotychczas wprowadzonych jednostek, a ponad nią przycisk Dodaj jednostkę (ikona „+”).

Po kliknięciu w ten button na ekranie pojawi się formularz z dwoma polami:

  • Nazwa – nazwa jednostki (m, szt., ton, itp.).
  • Wartość domyślna – zaznaczenie tej opcji jest możliwe tylko dla jednej pozycji na liście.

Po zatwierdzeniu wypełnionego formularza na liście istniejących jednostek pojawi się nowa pozycja.

Wpisy widoczne na liście mogą być edytowane (Edytuj) oraz usuwane (Usuń).


Serie

info

Serią określamy zbiór produktów, które posiadają pewną cechę wspólną, tworząc pewną całość.

  • Możemy mieć np. do czynienia z serią mebli, w skład której wchodzą różne elementy (krzesła, fotele, kanapa, sofa). Taka seria mebli będzie posiadała wspólną stylistykę i wyróżniającą ją nazwę bądź znak graficzny. Grupując produkty w serię sprawimy, że klient podczas przeglądania produktu z danej serii, zobaczy również odnośniki do innych produktów z tej samej serii i dzięki temu zostanie on zachęcony do obejrzenia pełniejszego asortymentu.

Wybranie zakładki Słowniki -> Serie wyświetla wyszukiwarkę, w której można zadać:

  • szukany fragment Nazwy serii
  • oznaczenie Serie z produktami alternatywnymi,
    a w przypadku gdy to pole zostało zaznaczone można dodatkowo zaznaczyć opcję:
  • Pokaż tylko serie z produktami bez symbolicznej nazwy

Serie pod względem sposobu wyświetlania klientom sklepu dzielą się na 2 typy:

  • zwykłe (bez oznaczenia, że jest to seria z produktami alternatywnymi)
  • z produktami alternatywnymi
  • Produkty z serii zwykłej pokazują się klientom na stronie z opisem produktu w formie kafelek, który zgrupowane są na osobnej zakładce o tytule „Inne z serii”.
  • W przypadku serii z produktami alternatywnymi, produkty należące do tej samej serii, co przeglądany produkt, pokazują się klientom pod nagłówkiem strony (nazwą produktu) w postaci przycisków tekstowych umożliwiających szybkie przejście na stronę z opisem innego produktu z danej serii. Na przyciskach tych wyświetlany jest tekst zadany w danym produkcie przypisanym do serii w polu Symboliczna nazwa, dlatego oznaczenie Pokaż tylko serie z produktami bez symbolicznej nazwy w wyszukiwarce serii pozwala wybrać te serie, w których nie uzupełniono pól Symboliczna nazwa dla wszystkich produktów z tej serii.

Kliknięcie w button Szukaj w wyszukiwarce serii wyświetla tabelkę, w której dla każdej pozycji wyświetlana jest m.in. nazwa, oznaczenie czy dana seria jest aktywna w sklepie oraz liczba przypisanych produktów.

Ponadto przy każdej pozycji wyświetlany jest button umożliwiający usunięcie serii (Usuń).

Zarówno dodawanie, jak i edycja serii przebiega dwuetapowo: osobno definiuje się bądź edytuje parametry serii (button Dodaj serię dostępny ponad listą serii oraz Edytuj wyświetlany przy każdej serii na liście) i osobno wprowadza produkty przypisane do tej serii (button Edycja pozycji dostępny przy każdej serii na liście).

Ponadto dla każdej serii dostępny jest dodatkowy przycisk Rekomendowane produkty, który umożliwia przypisanie produktów, które będą wyświetlane klientom w sekcji rekomendacji.


Formularz edycji / dodawania nowej serii zawiera następujące pola:

  • Nazwa – nazwa serii wyświetlana klientom
  • Aktywna – oznaczenie, czy dana seria jest aktualnie aktywna w sklepie
  • Układanie produktów w kolejności – zaznaczenie powoduje, że administrator w zakładce Edycja pozycji może ręcznie ustawiać kolejność wyświetlania produktów w ramach danej serii. Niezaznaczenie tej opcji powoduje, że przy wyświetlaniu produktów w ramach serii stosowane jest sortowanie alfabetycznie po nazwie produktu.
  • Pokazuj tylko droższe produkty (upselling) – jeżeli pole jest zaznaczone, wówczas na stronie z opisem produktu prezentowane są tylko te produkty z danej serii, których cena jest wyższa od ceny aktualnie przeglądanego produktu.
  • oznaczenie Seria z produktami alternatywnymi, które decyduje o sposobie wyświetlania produktów należących do danej serii na stronie z opisem produktu prezentowanej klientom sklepu (brak oznaczenia – produkty są wyświetlane w postaci kafelek w zakładce „Inne z serii”; gdy pole jest zaznaczone – produkty z serii tworzą przyciski nawigacyjne do innych produktów z tej serii wyświetlane pod nagłówkiem (nazwą produktu) strony z opisem produktu)
  • Tytuł dla listy produktów alternatywnych – to pole tekstowe dostępne jest przy oznaczeniu pola Seria z produktami alternatywnymi – wprowadzony tekst pojawia się klientom sklepu na stronie z opisem produktu ponad przyciskami nawigacyjnymi prowadzącymi do innych produktów z danej serii
  • Zdjęcie
  • Opis – pole tekstowe

Oprócz tego na formularzu edycji / dodawania nowej serii dostępna jest zakładka SEO, gdzie istnieje możliwość ręcznego nadawania atrybutów SEO wstawianych do kodu strony dla danej serii. Definiować można tytuł strony oraz słowa kluczowe i opis, a także adres kanoniczny, które prezentowane są robotom wyszukiwarek (tagi HTML: title, keywords, description, canonical). Ręcznie można również wprowadzić nagłówek strony. W przypadku nie wypełnienia tych pól system sam wygeneruje odpowiednie elementy strony. Dodatkowo w polu Inne metadane w formie HTML można wkleić kod HTML zawierający własne metadane.


W celu zbudowania listy produktów wchodzących w skład danej serii lub dokonania późniejszych zmian na tej liście, należy odnaleźć wybraną serię w tabeli i kliknąć przycisk Edycja pozycji dostępny z jej prawej strony.

Na ekranie pojawi się nowe okienko. Dostępny w nim przycisk Dodaj produkty (ikona „+”) wyświetla w kolejnym nowym okienku wyszukiwarkę produktów. Po zatwierdzeniu kryteriów wyszukiwania wyświetla się lista produktów spełniająca zadane kryterium. Przy każdej pozycji dostępny jest checkbox. Zaznaczenie jednego lub kilku checkboxów oraz kliknięcie w przycisk Dodaj produkty spowoduje zamknięcie okienka i przypisanie wybranych produktów do edytowanej serii. Na ekranie wyświetla się teraz lista produktów przypisana do naszej serii.

Ponad tabelą dostępny jest przycisk Dodaj produkty (omówiony przed chwilą), a poniżej tabeli przycisk Usuń zaznaczone. Przy każdym produkcie na liście produktów w ramach serii wyświetlany jest checkbox. W prawym górnym rogu tabeli istnieje przycisk +/-, który umożliwia automatyczne zaznaczenie bądź odznaczenie wszystkich produktów. Przycisk Usuń zaznaczone usuwa zaznaczone checkboxem produkty z listy edytowanej serii.

Po prawej stronie tabeli wyświetlane są również przyciski ^, które umożliwiają zmianę danej pozycji (o 1 w górę) na liście, zmieniając tym samym kolejność wyświetlania produktów w ramach danej serii. Tabela wspiera również technikę drag&drop – aby dokonać zmiany kolejności wystarczy kliknąć lewy przycisk myszy na wybranym wierszu i trzymając przyciśnięty klawisz przesunąć daną pozycję w odpowiednie miejsce w tabeli. Po puszczeniu klawisza myszy przesunięty wiersz znajdzie się na nowym miejscu. Ułożenie produktów w dowolnej kolejności możliwe jest pod warunkiem, że w edycji serii oznaczone zostało pole Układanie produktów w kolejności.

Jeżeli dana seria oznaczona jest polem Seria z produktami alternatywnym, wówczas na liście produktów z danej serii dostępne są pola edycyjne Symboliczna nazwa. Produkty z danej serii tworzą na stronach z opisem produktu przyciski nawigacyjne, na których pojawia się tekst wpisany w polu Symboliczna nazwa. Niewypełnienie tego pola dla danego produktu skutkuje tym, że przycisk dla danego produktu nie wyświetla się.

Jeżeli dana seria oznaczona jest polem Seria z produktami alternatywnym, wówczas na liście produktów pojawia się selektor Produkt domyślny (SEO Canonical). Wybranie danego produktu na liście jako domyślnego skutkuje tym, że strony z opisem dla wszystkich produktów z danej serii będą posiadały wpis adresu kanonicznego, który odwołuje się do wskazanego produktu domyślnego. Jeżeli nie chcemy stosować tego ustawienia należy wybrać opcję „Brak domyślnego produktu”.


Kciuk w góre

Przypisanie pojedynczego produktu do serii możliwe jest również z poziomu zakładki Produkty, co zostało opisane na poprzednich stronach niniejszej instrukcji.


Przycisk Rekomendowane produkty dostępny z poziomu listy serii umożliwia przypisanie produktów, które będą wyświetlane klientom w sekcji rekomendacji.

Po kliknięciu przycisku Dodaj rekomendowane produkty otwiera się nowe okienko z możliwością wyszukania produktów. Wybrane produkty trafiają na listę rekomendacji. Klikając w Edytuj na liście rekomendowanych produktów można zawęzić okres czasowy (Data od, Data do), w którym rekomendacja będzie aktywna. Przycisk Usuń dostępny przy każdej pozycji na liście pozwala na usuwanie wybranych produktów z listy rekomendacji.

Po prawej stronie listy przy każdej pozycji wyświetlają się pola checkbox, które umożliwiają wykonanie operacji na kilku pozycjach jednocześnie, po kliknięciu następnie w przycisk Edytuj daty w zaznaczonych rekomendacjach albo Usuń zaznaczone rekomendacje.


Parametry

info

Parametrem w sklepie internetowym określa się pewną listę wartości, która służy do opisania cechy produktu.

  • Przypisanie parametru do produktu i zadanie jego wartości spowoduje, że klient w chwili umieszczania produktu w koszyku będzie musiał określić wartość tego parametru. Przykładem parametru może być kolor. Klient kupując np. krzesło wybiera, czy ma być ono koloru czarnego czy brązowego.
  • Parametr może wpływać na cenę produktu. W definicji produktu można wprowadzić koszty dodatkowe, które zmieniają cenę produktu w zależności od konkretnej wartości parametru.

Aby dodać parametr do bazy danych sklepu należy przejść do strony “Słowniki -> Parametry” korzystając z menu głównego. Na ekranie pojawi się lista wprowadzonych już parametrów. Wybieramy opcję Dodaj parametr, która dostępna jest ponad tabelą.

Na ekranie pojawi się formularz z dwoma polami:

  • Nazwa – nazwa parametru (np. kolor, rozmiar, moc, itp.)
  • Opis – dodatkowy opis parametru (nie jest wyświetlany klientom – służy wyłącznie do celów wewnętrznych w panelu administracyjnym)
  • Lista wartości domyślnych – w okienku edycyjnym w kolejnych wierszach można wpisać kolejne możliwe wartości parametru, np. „czerwony”, „zielony” itp.
    Edytując produkt w sekcji Produkty (omówionej na poprzednich stronach niniejszej instrukcji) można skorzystać z zapisanych wartości domyślnych lub podać inne wartości dla danego parametru.

Po zatwierdzeniu wypełnionego formularza na liście istniejących parametrów pojawi się nowa pozycja.

Wpisy widoczne na liście możemy edytować (Edytuj), a zbędne usuwać (Usuń).



Przetestuj bezpłatnie AptusShop!×
Oferujemy możliwość bezpłatnego zapoznania się z funkcjonalnością sklepu internetowego AptusShop przez okres 3 tygodni. Bez żadnych zobowiązań z Twojej strony uruchomimy w pełni działający sklep wraz z panelem administracyjnym pod testowym adresem.
Wersja demonstracyjna oprogramowania sklepu internetowego AptusShop

Administratorem danych osobowych jest Aptus.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Plac Pod Lipami 5, 40-476 Katowice, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000348810, NIP: 6342737712, REGON 241453835, kapitał zakładowy: 120.000,00 zł. Więcej informacji nt. ochrony danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.