Sekcja „Statystyki” prezentuje informacje statystyczne i zestawienia ilościowe.
Statystyki
Statystyki
Omawiana sekcja pozwala na przeglądanie dostępnych w sklepie statystyk.
Na ekranie głównym sekcji Statystyki wyświetla się formularz pozwalający na wybór Rodzaju statystyk oraz zakresu dat, które mają być objęte statystyką (Data od..., Data do...). Użytkownik może również ograniczyć ilość wierszy wyświetlanych na ekranie do określonej liczby pierwszych pozycji.
W systemie dostępne są 3 rodzaje statystyk, zgodnie z poniższym wykazem.
Statystyki sprzedażowe:
- Statystyka sprzedaży – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów, wyświetlany w kolejności od produktu, który był najczęściej sprzedawany. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, czy zamówienie zostało potwierdzone.
- Statystyka sprzedaży potwierdzonych – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów, wyświetlany w kolejności od produktu, który był najczęściej sprzedawany. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono zamówienie i zamówienie to posiada status "potwierdzone", "zaakceptowane", "wysłane" lub "odebrane".
- Statystyka wyszukiwań (słowa) – wszystkie wyszukiwane przez użytkowników sklepu słowa wraz z ilością ich wyszukań
- Statystyka wyszukiwań (frazy) – wszystkie wyszukiwane przez użytkowników sklepu frazy wraz z ilością ich wyszukań
- Zamówienia użytkownika – wykaz ilości zamówień dla poszczególnych klientów
- Miesięczna statystyka sprzedaży – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów wraz z wartością sprzedaży tych produktów w poszczególnych miesiącach. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, czy zamówienie zostało potwierdzone.
- Miesięczna statystyka sprzedaży potwierdzonych – wykaz wszystkich sprzedanych w sklepie produktów wraz z wartością sprzedaży tych produktów w poszczególnych miesiącach. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono zamówienie i zamówienie to posiada status "potwierdzone", "zaakceptowane", "wysłane" lub "odebrane".
- Procentowy udział w sprzedaży dla towaru – statystyka przedstawiająca procentowy udział w sprzedaży dla poszczególnych produktów. Przedstawiony jest udział na podstawie ilości sprzedanych sztuk oraz wartości sprzedaży. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, jaki status posiada to zamówienie.
- Procentowy udział w sprzedaży dla klientów – statystyka przedstawiająca procentowy udział w sprzedaży dla poszczególnych klientów. Produkty sprzedane w tej statystyce rozumiane są jako produkty, dla których złożono jakiekolwiek zamówienie, bez względu na to, jaki status posiada to zamówienie.
- Poziom sprzedaży w skali roku – statystyka przedstawia wartość sprzedaży w poszczególnych miesiącach roku. System przedstawia wyniki również opcjonalnie w postaci wykresu miesięcznego, tabeli miesięcznej, a także wykresu w skali rocznej. Sprzedaż obejmuje wszystkie zamówienia złożone w sklepie bez względu na ich status.
- Statystyka pochodzenia produktu w zamówieniu – wyświetla informację ilościową, w jaki sposób (z którego miejsca w sklepie) użytkownicy wykonali akcję dodania produktu do koszyka.
- Statystyka pochodzenia produktu w zamówieniu (sumarycznie)
- Statystyka sprzedaży do promocji
Statystyki zamówień:
- Zestawienie zamówień niepotwierdzonych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały potwierdzone
- Zestawienie zamówień nieodebranych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały odebrane
- Zestawienie zamówień niezaakceptowanych – wykaz klientów wraz z ilością i wartością złożonych przez nich zamówień, które nie zostały zaakceptowane przez administratora sklepu
- Zestawienie według statusu zamówień – wykaz ilościowy dla zamówień w podziale na status zamówienia. Wyświetlana jest lista wszystkich możliwych statusów zamówień wraz z sumaryczną ilością i wartością złożonych zamówień, które posiadają odpowiedni status. System wyświetla wykresy – ilościowy oraz wartościowy (według sumy) zamówień, zgodnie ze statusami.
- Liczba zamówień w podziale na domeny – statystyka przedstawiająca liczbę zamówień w zależności od adresu domenowego, z którego nastąpiło wywołanie adresu sklepu („bez domeny” oznacza, że klienci wpisali adres sklepu w pasek adresu bez klikania w żaden link).
- Liczba zamówień w podziale na domeny (Pierwsze odwiedziny) – statystyka przedstawiająca liczbę zamówień w zależności od adresu domenowego, z którego nastąpiło pierwsze wywołanie adresu sklepu przez klienta („bez domeny” oznacza, że klienci wpisali adres sklepu w pasek adresu bez klikania w żaden link).
- Największe zamówienia – wyświetlana jest tabela obejmująca zamówienia w kolejności od największego (najwyższej kwoty zamówienia). W tej statystyce brane są pod uwagę wszystkie zamówienia bez względu na status.
- Towary bez sprzedaży – wyświetlane są wszystkie produkty, które w zaznaczonym okresie nie zostały zamówione ani razu
- Klienci bez sprzedaży – wyświetlani są wszyscy klienci, którzy w zaznaczonym okresie nie dokonali zakupów
Statystyki odwiedzin:
- Liczba odwiedzin w podziale na domeny – statystyka przedstawiająca zestawienie w zależności od adresu domenowego, z którego nastąpiło wywołanie adresu sklepu („bez domeny” oznacza, że klienci wpisali adres sklepu w pasek adresu bez klikania w żaden link).
- Liczba odwiedzin w skali miesiąca – system umożliwia przeglądanie statystyk w formie wykresu oraz w formie tabeli (w tabeli z kolei można zobaczyć również dzienne odwiedziny oraz wykres z podziałem na domeny).
- Miesięczna statystyka odwiedzin dla poszczególnych domen – odwiedziny poszczególnych domen, pod którymi znajduje się sklep (w przypadku, gdy sklep znajduje się pod więcej, niż jednym adresem internetowym)
- Najczęściej odwiedzane produkty – lista odwiedzanych produktów wraz z ilością odwiedzin klientów oraz rozkładem procentowym odwiedzin.
- Najczęściej odwiedzane promocje – liczba promocji najczęściej odwiedzanych przez klientów wraz z ilością odwiedzin.
- Najczęściej odwiedzane grupy towarowe – wykaz najczęściej odwiedzanych grup towarowych wraz z ilością wyświetleń danej grupy.
- Nieodwiedzane grupy towarowe – wykaz grup towarowych, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.
- Nieodwiedzane promocje – wykaz promocji, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.
- Nieodwiedzane produkty – wykaz produktów, które nie były odwiedzane przez klientów w wybranym okresie.
Prognoza wyczerpania stanów magazynowych
Po wybraniu tej sekcji na ekranie wyświetla się zestawienie zawierające prognozę wyczerpania stanów magazynowych dla poszczególnych produktów.
- System generuje prognozę na podstawie aktualnych stanów magazynowych oraz średniej dziennej sprzedaży obliczonej na podstawie istniejących w sklepie zamówień z ostatniego okresu.
Na ekranie wyświetla się zestawienie zawierające produkty, które posiadają średnią dzienną sprzedaż większą od zera (nie są wyświetlane produkty, które ostatnio nie zostały sprzedane ani razu).
Tabela zawiera następujące informacje:
- Nazwa produktu
- Kod produktu
- Prognozowane wyczerpanie [dni] (za ile dni zgodnie z prognozą stan magazynowy osiągnie wartość zero)
- Aktualny stan magazynowy
- Średnia dzienna sprzedaż obliczona na podstawie istniejących zamówień w sklepie
Ponad tabelą istnieje filtr wyszukiwania, w którym zestawienie można zawęzić podając Nazwę produktu lub Ilość wierszy (ograniczając zestawienie do określonej liczby pierwszych pozycji).
Raport stanów alarmowych
Raport stanów alarmowych prezentuje produkty, których stan magazynowy jest mniejszy lub równy od stanu alarmowego.
- Stan alarmowy ustawia się dla każdego produktu z osobna w definicji produktu (sekcja Produkty). Do zestawienia brane są pod uwagę tylko produkty posiadające wpisany stan alarmowy.
- Dzięki zestawieniu administrator otrzymuje informację, które produkty ulegają wyczerpaniu i może podjąć decyzję o uzupełnieniu magazynu.
Zestawienie prezentuje następujące informacje:
- Nazwa produktu
- Kod produktu
- Ilość (aktualny stan magazynowy)
- Stan alarmowy
- Różnica (między stanem magazynowym a stanem alarmowym)
Ponad tabelą istnieje filtr, w którym zestawienie można zawęzić podając Ilość wierszy (ograniczając zestawienie do określonej liczby pierwszych pozycji).
Ustawienia Cookie
- Prezentowany raport generuje się w przypadku, gdy administrator zdecydował o wyświetlaniu informacji o plikach cookie dla klientów w formie blokującego okienka pop-up.
Więcej na ten temat znajduje się w opisie sekcji Ustawienia -> Teksty – pliki cookie.
W zestawieniu dla podanego zakresu dat system wyświetla statystykę ilościową zawierającą sumaryczną liczbę zgód na pliki cookie oraz ilościowo i procentowo określone zgody na poszczególne typy plików (pliki statyczne i analityczne, pliki marketingowe, pliki profilowane).
Statystyka - bannery i frazy
Statystyki z tej sekcji dotyczy modułów dodatkowych, które opisane zostały w sekcjach Informacje -> Bannery, Wyszukiwanie -> Dodatkowe podpowiedzi w wyszukiwarce, Wyszukiwanie -> Frazy domyślne w wyszukiwarce. Dlatego te statystyki pojawiają się w menu tylko w przypadku, gdy sklep jest wyposażony w moduły dodatkowe, których statystyka dotyczy.
Na pierwszej zakładce można wybrać Rodzaj statystyki (dot. bannerów, dodatkowych podpowiedzi bądź domyślnych fraz), a także zadać przedział czasowy, dla którego zostanie wyświetlona statystyka (Data od…, Data do…).
Statystyka wyświetla następujące informacje:
- Nazwę obiektu, którego dotyczy statystyka (Nazwa bannera, Fraza podpowiedzi, Fraza domyślna)
- Data
- Liczba wyświetleń dla unikalnych użytkowników (Liczba Wyświetleń (UU))
- Liczba wyświetleń ogółem (Liczba Wyświetleń (PV))
- Liczba kliknięć dla unikalnych użytkowników (Kliknięć (UU))
- Liczba kliknięć ogółem (Kliknięć (PV))
Dla każdej statystyki można pobrać wyświetlone dane w postaci pliku w formacie CSV (przycisk Do CSV dostępny u góry ekranu).
Dodane produkty
Raport dodanych produktów przedstawia historię operacji w zakresie wpisywania produktów do bazy danych.
W zakładce Parametry wyszukiwania można zawęzić historię dodawania produktów do następujących kryteriów:
- zakres dat (od.. do..)
- producent (pozycja ze słownika o nazwie Producent)
- grupa towarowa
- indeks towarowy
- nazwa produktu
- przypisanie do promocji
Opcjonalnie można również podać powyższe kryteria jako wykluczające (wyświetlić wszystkie produkty, które nie spełniają zadanego kryterium).
W tabeli Wyników wyszukiwania pojawiają się wpisy w kolejności chronologicznej. Przy każdym wierszu istnieje możliwość przejścia do edycji produktu bądź podglądu danego produktu na publicznie dostępnych stronach sklepu. Istnieje także możliwość eksportu tabeli do pliku w formacie CSV.